تور پوكت

آژنس مسافرتي آهوبال

تور پوكت

۱۷ بازديد

 

تور پوكت


پوكت جزيره‌اي شگفت‎انگيز در تايلند است كه بخاطر طبيعت زيبا و مناظر خيره‌كننده‌اش، با نام «جزيره بهشتي» نيز شناخته مي‎شود. طيف گسترده‌اي از جاذبه‌هاي گردشگري در اين شهر وجود دارند كه باعث شده‌اند تور پوكت به يكي از محبوب‌ترين تورهاي خارجي در ميان ساير كشورها تبديل شود. در سفر با تور پوكت، مي‎توانيد شگفتي‌هاي طبيعي، سواحل رويايي، معابد اسرارآميز، مكان‌هاي توريستي بسياري را ببينيد.
سالانه تايلند ميزبان صدها گردشگر از سراسر جهان است كه عمدتا خواهان بازديد از شهرهاي مهم آن همچون: پوكت، بانكوك و پاتايا هستند. وجود انواع تفريحات هيجان‌انگيز آبي، جزاير مرجاني، رستوران‌هاي پر زرق و برق با غذاهاي خوشمزه، توجه گردشگران را در تور پوكت جلب مي‎كند.
بنابراين اگر شما نيز عاشق ماجراجويي، ديدن معابد و خانه‌هاي سنتي، گردش در مراكز خريد، تفريح در سواحل و همچنين غواصي زير آب‌هاي زمردين در پوكت هستيد، پيشنهاد آژانس گردشگري آهو بال به شما، خريد تور پوكت با بهترين قيمت و امكانات متنوع است.

 

شرايط و مدارك مورد نياز براي سفر با تور پوكت


براي سفر بع پوكت تايلند، ايرانيان بايد ويزاي توريستي دريافت كنند. اخذ ويزاي توريستي نيز مستلزم ارائه برخي مدارك است كه از جمله آن‌ها مي‎توان به پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، 2 قطعه عكس، نامه تمكن مالي از بانك، برگه رزرو هتل و بليط رفت و برگشت پرواز به مقصد پوكت است.



جاذبه‌هاي گردشگري پوكت كدامند؟


اگر به بهشت تايلند، يعني شهر پوكت سفر مي‎كنيد، مي‎توانيد به تماشاي جاذبه‌هاي گردشگري بي‌نظير آن برويد. در زير ما به برخي از معروف‌ترين جاذبه‌هاي توريستي پوكت تايلند اشاره كرده‌ايم:
• جزاير في في (Phi Phi Islands)
• منطقه قديمي پوكت
• مجسمه بوداي بزرگ
• پارك تفريحي فانتازيا (Phuket FantaSea)
• جزيره فانگ انگا (Phang Nga Bay)
• ساحل پاتونگ (Patong Beach)
• آكواريوم پوكت
• رستوران لاگريتا (La Gritta)
• معبد وات چالونگ (Wat Chalong)
• باغ وحش پوكت
• موزه تريك آي پوكت (Phuket Trickeye)
• پارك آبي اسپلش جانگل (Splash Jungle)

 

كدام سواحل در پوكت براي تفريح پيشنهاد مي‎شوند؟


اغلب گردشگراني در سفر با تور پوكت، دوست دارند كه از سواحل زيبايي و درخشان آن ديدن كنند. جزيره" پاتونگ " يكي از جزاير ديدني پوكت براي اقامت است. ساحل آن بسيار ديدني است و جزو بهترين مكان‌ها براي ماه عسل زوجين به شمار مي‎رود. اين جزيره فاصله كمي با پوكت دارد. از طرفي ساحل كارون و سواحل كاتا و كاتا نوي نيز بسيار مورد توجه هستند و مسافران تايلند را مجذوب خود مي‎كنند. ساحل سورين، ساحل كوچك ناي هار، سواحل كامالا، سورين و بانگ تائو نيز گزينه‌هايي هستند كه نمي‎توان از آن‌ها چشم پوشي كرد.

 

چه موقع از سال، بهترين زمان سفر به پوكت است؟


در ماه‌هاي نوامبر تا آوريل (۱۰ آبان تا ۱۰ ارديبهشت)، بهترين زمان براي سفر با تور پوكت هستند. زيرا در اين بازه زماني شرايط آب و هوايي پوكت در بهترين حالت بوده و تفريحات ساحلي متنوع همچون شنا، غواصي و قايق‌سواري، قابل دسترس است. ماه‌هاي مي تا اكتبر (۱۱ ارديبهشت تا ۹ آبان)، نيز چندان براي سفر به پوكت مناسب نيستند، زيرا در اين ماه‌ها، بارش باران‌هاي موسمي و وزش بادهاي فصلي آغاز مي‎شود. بنابراين ممكن است شرايط آب و هوايي نامطلوبي براي مسافران وجود داشته باشد. در اين بازه زماني، نرخ تور پوكت به كمترين ميزان خود مي‎رسد و برخي از افراد كه به دنبال سفر با بودجه كمتري هستند، براي سفر خود اقدام مي‎كنند.

 

تور پوكت هوايي


در تور هوايي پوكت، شما مي‎توانيد به سريع‌ترين و راحت‌ترين حالت، به مقصد برسيد. شما در سفر با تور پوكت هوايي مي‌توانيد ظرف مدت 10 ساعت به با پرواز از فرودگاه امام خميني تهران به فرودگاه بانكوك برويد. زيرا پروازهاي مستقيم تنها به مقصد فرودگاه بانكوك وجود دارند. در آنجا مي‎توانيد از طريق يك پرواز داخلي به پوكت برويد. ترانسفر فرودگاهي، خود را به پوكت برسانيد. نرخ پروازها به مقصد تايلند، بسته به فصلي كه قصد سفر داريد متفاوت است.
همچنين كلاس پروازي و ايرلاين انتخابي شما بر قيمت تور تاثير مي‎گذارد. بدو ن شك سفر هوايي به مقصد پوكت تايلند سرشار از لحظات به ياد ماندني و تكرار نشدني است. اگر يك پرواز فرست كلاس را انتخاب كنيد، مي‎توانيد آسوده خاطر و با امكانات كامل سفر كنيد. البته هر چه كلاس پروازي بالاتري را انتخاب نماييد، به طبع بايد هزينه بيشتري نيز براي آن پرداخت كنيد.
همانطور كه گفتيم، متاسفانه از تهران، پرواز مستقيمي به پوكت وجود ندارد. از اين رو شما مي‎توانيد براي تور پوكت خود، پرواز ماهان را به مقصد به بانكوك رزرو كنيد. هواپيمايي‌هاي ايراني، اماراتي و قطري پروازهايي را به مقصد بانكوك دارند. البته لازم به ذكر است كه هواپيمايي‌هاي قطر و امارات در مسير خود، يك توقف نيز در پايتخت خود خواهند داشت. بنابراين با پرواز امارات به سمت بانكوك، يك توقف در ابوظبي انجام مي‎شود و با پرواز قطر نيز يك توقف در شهر دوحه وجود خواهد داشت.

 

بر اساس چه فاكتورهايي قيمت تور پوكت تعيين مي‎شود؟


همانند هر سفر خارجي ديگر، تور پوكت نيز بنا بر عوامل گوناگوني، تعيين قيمت مي‎شود. به عنوان مثال، مدت زمان اقامت، خطوط هوايي پروازي، هتل محل اقامت، حمل‌ و نقل شهري در پوكت، كلاس پروازي، هزينه خورد و خوراك، ليدر فارسي زبان، سيمكارت تلفن، گشت شهري، هزينه بازديد از اماكن ديدني، هزينه استفاده از تفريحات آبي، هزينه ويزاي توريستي، بيمه مسافرتي و فصلي كه براي سفر خود انتخاب مي‎كنيد، تاثير مستقيمي بر نرخ تور پوكت دارند.
اگر شما در تور پوكت به مدت يك هفته، اقامت در هتل‎هاي پنج ستاره و لوكس را تجربه كنيد،امكانات كاملي را در دسترس داشته باشيد و با پرواز خارجي سفر كنيد، هزينه شما بسيار بيشتر خواهد شد. اين در حاليست كه هزينه اقامت در يك اقامتگاه بومي، پرواز اكونومي و ماندن به مدت 4 روز، تا حد زيادي، قيمت تور شما را كاهش مي‎دهند.
از طرفي اگر فصل سفر خود را در زمستان انتخاب كنيد، به دليل شرايط آب و هوايي نامناسب، هزينه تور پوكت كمتر مي‎شود. اما چنانچه در فصول خوش آب و هواي سال همچون بهار و پاييز تور پوكت خود را رزرو كنيد، يا در زمان برگزاري فستيوال‌هاي مهم به اين شهر برويد، هزينه سفرتان چند برابر خواهد بود.

 

تور پوكت ارزان و لحظه آخري


اگر مي‎خواهيد در هزينه‎هاي سفر خود صرفه‌جويي كنيد، يك راه حل عالي، استفاده از تور پوكت ارزان و لحظه آخري است. بسياري از آژانس‌هاي گردشگري براي بسته نشدن تورهاي خود و به حد نصاب نرسيدن مسافران، نرخ تورهاي خود را حتي گاهي تا 70 درصد نيز كاهش مي‎دهند. بنابراين شما مي‎توانيد در فصول خلوت و كم گردشگر سال كه اين تورها برگزار مي‎شوند، با هزينه‌اي بسيار مناسب، سفر به پوكت را تجربه كنيد.
اگر تعداد گردشگران كمتر از ميزان صندلي‌هاي رزرو شده در پرواز و يا اتاق‌هاي هتل باشد، آژانس‌هاي گردشگري براي پر كردن اين خلاء به ارائه آفر تور پوكت و يا تورهاي لحظه آخري پوكت تايلند، مي‎پردازند. بنابراين در اين فرصت‌هاي استثنايي، بسياري از عاشقان سفر، مي‎توانند راهي بهشت تايلند يعني پوكت شوند و با بودجه بسيار كمي به تامين مخارج مورد نياز بپردازند. اگر شما نيز خواهان تورهاي ارزان قيمت پوكت هستيد و بودجه چنداني نداريد، بايد همواره آماده سفر باشيد، چمدان خود را ببينديد و براي اطلاع از نرخ تور ارزان پوكت و يا تور لحظه آخري پوكت، با كارشناسان آژانس گردشگري آهو بال تماس بگيريد.



اطلاعات مهم درباره تور پوكت


پوكت يك شهر ساحلي است كه از سه جهت به آب‌هاي آبي رنگ و زلال راه دارد. اين جزيره، زيستگاه گونه‌هاي گياهي و جانوري كم‌نظيري است كه ديدن آن‌ها قطعا هر گردشگري را به شگفتي وا مي‎دارد. زيبايي دلفريب پوكت تا اندازه‌اي بخاطر طبيعت بي بديل آن است. شايد بارها منظر خيره‌كننده‌اي را در كارت پستال‌ها و يا پس زمينه كامپيوتر خود ديده‌ايد كه به جرأت مي‎توان گفت كه نيمي از آن‌ها متعلق به پوكت هستند.
بهشتي زيبا در روي زمين كه مي‎تواند خستگي و استرس زندگي پرمشغله شهري را از شما دور كند و شادي و آرامش را مهمان قلب و روحتان كند. در تور پوكت بايد به نظاره ديدني‌هاي تماشايي بنشينيد كه شايد در طول عمر خود آن‌ها را نديده‌ايد. مناظر بكري كه ياد و خاطره‎شان تا ابد در ذهنتان مي‎ماند. مردم تايلند خوشرو و مهمان‌نوازند. آن‌ها به زبان رسمي تايلندي صحبت مي‎كنند و اغلب‎شان پيرو مذهب بودايي هستند. اختلاف زماني ميان ايران و تايلند +2:30 و پول رايج اين كشور، «بات» است. پيش شماره تلفن در پوكت +76 است و برخي از شماره‎هاي اضطراري آن به شرح زير هستند:
• اورژانس: 191
• پليس: 1155
• آتش‌نشاني: 199

 

منبع : تور پوكت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.