تور لبنان

آژنس مسافرتي آهوبال

تور لبنان

۳۴ بازديد

 

 

تور لبنان

لبنان كشوري عربي با طبيعتي زيبا، سواحلي رويايي، درياها و جاذبه‌هاي ديدني فراوان است. بيروت پايتخت لبنان است و به عنوان عروس خاورميانه شناخته ميشود زيرا زيبايي بسيار چشمگيري دارد. در سفر با تور لبنان ميتوانيد به انجام تفريحات هيجان‌انگيز ساحلي بپردازيد و جاذبه‌هاي فرهنگي و طبيعي اين كشور را نظاره كنيد. قبايل مختلف عرب با سنت‌هاي ديرينه خود، يادگارهايي را از تاريخ كهن لبنان در موزهاي اين كشور بر جاي گذاشته‌اند.

بنابراين اگر مشتاق هستيد كه بيشتر درباره تاريخچه لبنان و سرگذشت آن در طي سال‌هاي طولاني بدانيد، بايد به موزه‌هاي مختلف اين مقصد توريستي، سري بزنيد. اين كشور به دليل نزديكي به درياي مديترانه و داشتن بخش‌هاي كوهستاني، در تابستان بسيار گرم و شرجي و در زمستان‌ها سرد است. غذاهاي لبناني همچون فلافل و شاورما نيز بسيار معروف هستند و شما ميتوانيد از خوردن انواع غذاهاي اين كشور در رستوران‌هاي محلي لذت ببريد. اگر ميخواهيد به لبنان سفر كنيد و خاطرات خوشي را از گردش و تفريح در اين مقصد ديدني براي خود ثبت كنيد، تور خود را از سايت آژانس گردشگري آهوبال رزرو كنيد و با كارشناسان اين مجموعه تماس بگيريد.

 

آيا براي سفر به لبنان نياز به ويزا داريم؟

اگر با هدف گردشگري به سوي لبنان حركت ميكنيد و بايد بدانيد كه خوشبختانه طبق توافقاتي كه ميان دولت‌هاي كشور ايران و لبنان وجود دارد، ايرانيان براي ورود به خاك اين كشور نيازي به اخذ ويزاي توريستي ندارند. البته بايد سفرتان كمتر از 30 روز باشد و اگر نياز داريد كه سفر طولانيتري داشته باشيد، بايد نسبت به اخذ ويزاي توريستي لبنان اقدام كنيد. بنابراين شما ميتوانيد به راحتي در فرودگاه اين كشور و با پرداخت هزينه‌اي 35 دلاري، ويزاي لبنان را بلافاصله در بدو ورودتان دريافت نماييد. مدارك مورد نياز بري اخذ ويزاي لبنان به شرح زير است:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • يك قطعه عكس 4x6
  • پر كردن فرم درخواست ويزا
  • اگر كمتر از 18 سال سن داريد، نامه تأييد اجازه سفر از پدر و مادر
  • تمكن مالي لازم براي اثبات توان پرداخت هزينه‌هاي اقامت در لبنان
  • مدارك اثبات رزرو هتل و داشتن بليط پرواز رفت و برگشت
  • گواهي اشتغال به كار
  • اثبات نداشتن هيچ گونه سابقه‌ سفر به اسرائيل و مهر آن در پاسپورت

 

نحوه تعيين قيمت تور لبنان چگونه است؟

هزينه تور مسافرتي لبنان چندان گران نيست و وابسته به فاكتورهاي بسياري است. انتخاب هتل و پرواز بيشترين تاثير را در تعيين نرخ تور شما دارند. مسلما اقامت در هتل‌هاي 5 ستاره و لوكس، همراه با پروازهاي خارجي و فرست كلاس، هزينه تور شما را به شدت افزايش ميدهند. در عوض اگر اقامت در هتل‌هاي 3 ستاره و يا اقامتگاه‌هاي ارزان لبنان را انتخاب كنيد، ميتوانيد تا حذ زيادي در هزينه‌هاي سفرتان صرفه جويي كنيد.

قيمت پروازها نيز بر اساس شركت هواپيمايي و نوع كلاس آن‌ها مشخص ميشود. به عنوان مثال پروازهاي اكونومي، بيزنس كلاس و فرست كلاس از نظر قيمت بسيار متفاوت هستند. شما بايد براي كاهش قيمت تور لبنان خود به سراغ پروازهاي داخلي با كلاس اكونومي و يا پروازهاي چارتري برويد. از طرفي لبنان آب و هواي گرم و شرجي دارد و در تابستان‌ها تعداد متقاضيان تورهاي اين كشور كاهش پيدا ميكند. از اين رو تورهاي لحظه آخري و يا آفرهاي تور لبنان ارائه ميشوند. در اين شرايط قيمت تور لبنان تا 50 درصد افت پيدا ميكند و امكان سفر براي كساني كه به دنبال تورهاي ارزان هستند، فراهم مي‏شود. تعداد روزهاي اقامت شما نيز بر قيمت تور لبنان اثر ميگذارد. اگر اقامتي 7 روزه را براي خود انتخاب كنيد، بايد به ازاي هر شبي كه در هتل مورد نظر اقامت داريد هزينه بپردازيد و به اين ترتيب نرخ تورتان بيشتر ميشود.

 

آب و هواي كشور لبنان

همانطور كه قبلا گفتيم، آب و هواي لبنان گرم و شرجي است. از اين رو براي سفر با تور لبنان، حتما شرايط جوي را در نظر بگيريد. اين كشور در فصول مختلف سال داراي آب و هواي متغيري دارد. در تابستان‌ها اگر در كنار سواحل زيباي آن قدم بزنيد، ميتوانيد به خوبي رطوبت و گرماي زياد هوا را حس كنيد. در زمستان‌ها نيز هوايي كوهستاني و سرد جريان دارد. بنابراين بهترين شرايط آب و هوايي در فصول پاييز و بهار وجود دارد.

در اكثر مناطق لبنان سالانه دشاهد بارش باران و برف هستيم ولي برخي از قسمت‌ها به دليل وجود كوه‌هاي مرتفع، از اين بارش‌ها محفوظ هستند. جالب است بدانيد كه به دليل شرايط اقليمي، جنگل‌هاي سدر بسياري در لبنان وجود دارد و اين درخت به عنوان نماد ملي اين كشور محسوب ميشود.

 

بهترين زمان براي سفر با تور لبنان چه موقع است؟

مرداد به عنوان گرم‌ترين ماه سال در كشور لبنان بوده و دي سردترين ماه است. در نتيجه بهترين زمان براي داشتن سفري خاطره‌انگيز و ايده‌آل، فصل بهار و پاييز خواهد بود. بارش باران در اين فصل‌ها كمتر ميشود و هواي لبنان براي گردشگري بسيار معتدل و عالي است. اگر تصميم داريد در فصل زمستان با تور لبنان همراه شويد و به شهر بيروت برويد، بايد بدانيد كه زمستان‌ها در لبنان چندان سرد نميشود. فقط احتمال بارش باران‌هاي پراكنده وجود دارد و نيازي نيست لباس خيلي گرم با خود ببريد.

 

سفر با تور لبنان هوايي

با اتمام جنگ، سال‌هاست كه گردشگران بسياري راهي سفر به لبنان ميشوند و اين كشور در حال پيشرفت بيشتري در صنعت توريسم است. هر ساله ايرانيان بسياري نيز به لبنان و علي الخصوص شهر بيروت سفر ميكنند. پروازهاي متعددي براي رفتن از ايران به مقصد لبنان وجود دارد. همچنين خوب است بدانيد كه پروازهاي تهران – بيروت، علاوه بر اينكه از فرودگاه امام خميني تهران حركت ميكنند، از ساير شهرهاي كشورمان مانند اصفهان، شيراز، مشهد، تبريز و ... نيز انجام ميشوند.

اگر به دنبال تهيه بليط هواپيما لبنان با كمترين قيمت هستيد، بايد بليط‌هاي آفري و يا چارتري را بخريد. فاصله‌اي در حدود 1463 كيلومتر از تهران تا بيروت وجود دارد. بنابراين مدت زمان پرواز از تهران به مقصد بيروت، 2 ساعت و 45 دقيقه خواهد بود. كشور لبنان داراي يك فرودگاه بين‌المللي با نام رفيق حريري است كه در شهر بيروت واقع شده و پروازها در آن فرود ميآيند. براي رزرو بليط پرواز خود به مقصد لبنان، همين امروز با كارشناسان آژانس گردشگري آهوبال تماس بگيريد.

 

پرواز لبنان با چه ايرلاين‌هايي انجام مي‌شود؟

براي سفر با تور بيروت لبنان ايرلاين‌هاي متنوعي وجود دارند كه پروازهايي را ارائه ميدهند. به طور كلي بهترين پروازها براي تور لبنان كه مي‌توانيد بليط آن را از طريق آژانس گردشگري مورد نظرتان تهيه كنيد عبارتند از: پروازهاي مستقيم هواپيمايي ماهان (Mahan Air Airlines)، قطري (Qatar Airways)، اير عربيا (Air Arabia)، تركيش (Turkish airlines) ، امارات (Emirates)، ايرفلوت (Aeroflot)، هواپيمايي ايران اير (Iran Air Airlines)، لوفتهانزا (Lufthansa Airlines).

 

جاذبه‌هاي توريستي و تفريحي لبنان كدامند؟

لبنان شهرهاي توريستي بسياري از جمله بيروت، طرابلس، صيدا، زحله، صور و … را دارد كه همه ساله گردشگران زيادي را به سوي خود مي‌كشانند. هر كدام از اين شهرها جاذبه‌هاي ديدني منحصر به فردي دارند كه در سفر با تور لبنان مي‌توانيد آن‌ها را ببينيد. صنعت گردشگري در كشور لبنان بسيار پيشرفت كرده و امروزه به عنوان اصلي‌ترين منبع اقتصادي اين كشور به شمار مي‌رود. جاذبه‌هاي تفريحي لبنان نيز شامل شنا كردن در آب‌هاي شيرين و ساير تفريحات ساحلي است كه عمدتا در فصل تابستان براي مسافران تور لبنان قابل انجام خواهند بود. در زير برخي از اماكن ديدني كشور لبنان را معرفي كردهايم كه عبارتند از:

 

  • شهر بيبلوس

يكي از شهرهاي پرطرفدار لبنان كه مي‌توانيد در سفر خود ببينيد، شهر بيبلوس است. اين شهر مناطق ديدني و باستاني بسياري دارد و جزو قديمي‌ترين شهرهاي دنيا به شمار ميرود. در بيبلوس رستوران‌ها و بنادر زيبايي وجود دارد كه باعث جذب گردشگران ميشود. بنابراين اگر با تور لبنان همراه شديد، حتماً در رستوران‌هاي معروف اين شهر مانند باب المينا، يك وعده غذايي عالي را امتحان كنيد.

 

  • شهر صيدون

يكي ديگر از مناطق ديدني لبنان، شهر تاريخي و زيباي صيدون يا صيدا است. در تور لبنان مي‌توانيد به شهر صيدون برويد و از خيابان باستاني فنقي‌ها ديدن كنيد. در اين شهر ميتوانيد به بازديد از بازارها و خيابان‌هاي تاريخي، مساجد باستاني، قلعه‌هاي زيبا و موزه‌هاي صابون بپردازيد. صابون‌هاي حاوي روغن زيتون يكي از محبوب‌ترين سوغاتي‌هاي شهر صيدون هستند كه ميتوانيد آن‌ها را از بازار تهيه كنيد.

 

  • غار جعيتا

غار جعيتا منطقه‌اي توريستي در تور لبنان است كه بازديد كنندگان بسياري دارد. اين غار تا شهر بيروت 20 كيلومتر فاصله دارد. همچنين يك باغ وحش در اطراف اين غار وجود دارد . بنابراين مسافران ميتوانند هم از غار جعيتا و هم از باغ وحش نزديك آن ديدن كرده و لحظات خوشي را تجربه كنند. اتومبيل‌هاي ميني كابلي وجود دارند كه تا دهانه غار حركت ميكنند و به راحتي گردشگران را به ورودي آن مي‌رسانند. در غار جعيتا بزرگ‌ترين سنگ استالاگتيت جهان و همچنين رودخانه‌اي قرار دارد كه مي‌توانيد با قايق از آن عبور كنيد و به غارهاي ديگر برسيد.

 

  • كاخ بيتالدين

يكي از شاهكارهاي معماري قرن نوزدهم ار ميتوانيد در بناي كاخ بيتالدين مشاهده كنيد. در اطراف شهر بيروت اين كاخ ساخته شده و روستاي دير القمر نيز در اطراف اين كاخ است كه ميتوانيد براي گشت و گذار به آن برويد. در كاخ بيت‌الدين چندين موزه قرار دارد كه شامل: موزه‌هاي سلاح‌هاي سلطنتي، موزه‌هاي موزاييك دوره بيزانس و موزه‌هاي طلا و جواهرات ميشود.

 

  • درختان سرو

درخت سرو سمبل‌ ملي كشور لبنان است و نمادي از غرور شناخته ميشود. جنگلي از درختان سرو در كوهستان‌هاي بچار لبنان وجود دارد. اين جنگل كه با عنوان سرزمين خداوند شهرت يافته، در ميراث جهاني فهرست يونسكو ثبت شده است. در تور لبنان ميتوانيد به جنگل درختان سرو لبناني برويد و از پياده روي در آن لذت ببريد.

 

  • روستاي فارايا

يكي از روستاهاي لبنان فارايا است كه تفرجگاهي به نام مزار درست، در بالاي آن واقع شده است. اين روستا حدود 2500 متري از درياست و در آن پيست اسكي، هتل‌هاي لوكس و امكانات جذابي براي مسافران وجود دارد.

 

  • روستاي دير القمر

اگر ميخواهيد روزهاي خاطره انگيزي را در لبنان داشته باشيد، حتما سري به روستاي دير القمر بزنيد. اين روستا يكي از مناطق ديدني لبنان محسوب ميشود و داراي صومعه‌اي براي آرامش ماه است. جالب است بدانيد كه در فهرست ميراث جهاني يونسكو، نام روستاي دير القمر ثبت شده است.

 

اطلاعات مهم درباره لبنان

  • زبان رسمي زبان رسمي: عربي
  • واحد پول: ليره لبنان (LBP)
  • طول پرواز: حدوداً 2 ساعت
  • ويزا: دارد
  • مذهب مذهب: اكثراً شيعه
  • اختلاف ساعت اختلاف ساعت لبنان با ايران : 1:30-
  • پيش شماره تلفن: 961+
  • شماره تماس با اورژانس: 140
  • شماره تماس با آتش‌نشاني: 175
  • پليس گردشگري پليس گردشگري: 112

 

بهترين هتل‌هاي لبنان براي اقامت كدامند؟

يكي از مهمترين فاكتورهايي كه بايد در رزرو تور مسافرتي به آن دقت كنيد، هتل محل اقامت‌تان است. مطمئنا دوست داريد براي اقامت خود در كشور لبنان، هتلي عالي با امكانات لوكس و فوق‌العاده را داشته باشيد. بايد بگوييم كه كشور لبنان سرزميني كهن با آثار باستاني و متفاوت است ولي در عين حال، به عنوان پيشرفته‌ترين قطب صنعت مد در خاورميانه شناخته مي‌شود زيرا با تركيب كردن بناهاي تاريخي توانسته اماكن گردشگري ايده‌آلي را به وجود بياورد. هتل‌هاي بيروت نيز از تكنولوژي‌هاي جديد بهره گرفته‌اند و براي پذيرايي از مسافران اقصي نقاط جهان، امكانات ويژه‌اي دارند. در زير برخي از بهترين هتل‌هاي لبنان را به شما معرفي مي‌كنيم:

  • هتل لگراي (Le Gray)
  • هتل شافي (Saifi Suites)
  • هتل هيلتون (Hotel Hilton)
  • هتل آلبرگو (Albergo Hotel)
  • هتل فنيسيا (Phoenicia Hotel)
  • هتل آكروپليس (Acropolis Hotel)
  • هتل استي بريج سوئيت (Staybridge Suites)

منبع : تور لبنان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.