تور مالديو

آژنس مسافرتي آهوبال

تور مالديو

۲۶ بازديد

 

تور مالديو

مالديو جزيره‌اي در‎ ‎اقيانوس هند است كه مانند بهشتي روي زمين بوده و سراسر شگفتي و زيباييست. پايتخت آن شهر «ماله» ‎است و حدود 515 هزار ‏نفر جمعيت دارد. زبان رسمي مردم مالديو«ديوهي»‎ ‎است و آن‌ها داراي دين رسمي اسلام هستند. و واحد پول آن‎ ‎روفيه مالديو‎ ‎مي‌باشد.‎‏ جزيره مالديو كوچك‌ترين كشور قاره آسيا محسوب ميشود و به دليل اينكه زمين‌هاي آن حدود ۱٫۵ متر از سطح ‏دريا ارتفاع دارند، به عنوان كم ‌ارتفاع‌‌ترين كشور جهان نيز شناخته ميشود.

تور مالديو يكي از جذاب‌ترين تورهاي گردشگري موجود است كه هر ساله عده بسياري را به سوي خود جذب ميكند. جزاير مالديو، جزو مكان‌هاي جذاب و بسيار پرطرفدار براي بازديدكنندگان و علاقه‌مندان به غواصي است. از اين رو در جزاير مالديو، ايستگاه‌هاي‎ ‎غواصي‎ ‎زيادي وجود دارد. در تور هيجان انگيز مالديو ميتوانيد از جاذبه‌هاي ديدني بسياري همچون مسجد زيباي ‏Grand‎‏ (سلطان محمد)‏‏‏‏‏‏‏‏، مسجد Hukuru Miskiiy، موزه‌ ملي مالديو، جزيره‌ي ‏Alimatha، بناي يادبود ‏سونامي و... بازديد كنيد. علاوه بر اين، براي زوج‌هاي جوان، مالديو مقصدي رويايي و رمانتيك است كه خاطرات شيريني را رقم ميزند. جزيره مالديو داراي 1192 جزيره مرجاني است كه 200 جزيره‌ آن محل سكونت بوميان اين جزيره بوده و 100 جزيره مالديو براي گردشگري در نظر گرفته شده است.

در ميان تورهاي آسيايي، تور مالديو يكي از محبوب‌ترين گزينه‌هاست و شما ميتوانيد با پرواز تهران به مقصد مالديو، بعد از 7 ساعت به اين كشور برسيد. البته پرواز تهران – مالديو در مسير با يك توقف همراه است كه معمولا اين توقف در فرودگاه دبي در امارات يا فرودگاه دوحه قطر انجام مي‌شود. جالب است بدانيد كه براي سفر توريستي به اين مقصد، نياز به اخذ ويزاي مالديو نيست و به همين خاطر تور لحظه آخري مالديو بسيار پرطرفدار بوده و در طول سال حتي در فصل سرما نيز متقاضيان فراواني دارد. آژانس مسافرتي ... تورهاي ارزان قيمت و عالي مالديو را ارائه ميدهد، بنابراين براي رزرو همين حالا با كارشناسان تماي بگيريد.

 

مدارك مورد نياز براي سفر با تور مالديو

همانطور كه گفتيم، نيازي به اخذ ويزا براي سفر به مالديو نداريد و فقط ويزاي ترانزيت فرودگاهي مالديو براي شما صادر مي‌شود. زماني كه به فرودگاه مالديو رسيديد، بايد فرم ويزا را پر كنيد تا در پاسپورتتان مهر ويزاي فرودگاهي مالديو زده ‌شود. ساير مدارم مورد نياز هم شامل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، بليط پرواز، ووچر هتل و ... است. براي سفر با تور مالديو، حداكثر مدت اقامت 30 روز است و شما ميتوانيد پكيج مورد نظر خود را از ميان تورهاي آژانس گردشگري آهو بال خريداري كنيد.

 

بهترين فصل براي سفر به مالديو كدام است؟

در تمام طول سال، مالديو آب و هوايي معتدل و عالي دارد زيرا اين جزيره در نزديكي اقيانوس هند قرار دارد. البته گاهي بارش باران نيز وجود دارد ولي به طور كلي در همه فصول سال، شرايط براي سفر به مالديو ايده‌آل است. اين جزيره مكاني عالي براي گذراندن ماه عسل و يا استراحت در اوج آرامش است. شما ميتوانيد در كنار سواحل زيبا و درخشان دريا اوقات خوبي را سپري كنيد و در عين حال از انجام تفريحات آبي هيجان انگيز، لذت ببريد.

 

جاذبه‌هاي گردشگري تور مالديو

اگر خواستار كسب آرامش در جزيره‌اي زيبا، با آب و هوايي مطبوع و مناظري همچون بهشت هستيد، مالديو همان جاييست كه انتظارش را داريد. سرزميني با جزيره‌هاي خاص و رويايي كه شما را غرق در شگفتي و شادي ميكند. درست است كه مالديو به عنوان كوچك‌ترين كشور در قاره آسيا شناخته ميشود، اما بسيار توريستي و گردشگرپذير بوده و در آن‌ هتل‌ها، اتاق‌هاي روي آب و اقامتگاه‌هاي باشكوهي وجود دارد.

از طرفي مالديو داراي سواحل زيباي مرجاني است كه داراي تنوع بالاي ماهيان و دلفين‌ها، درختان بلند نارگيل و نخل، مرداب‌هاي زلال و مكان‌هاي بكر هستند. شما مي‌توانيد در اين جزيره آرامش‌بخش و بي‌نظير، به انجام تفريحات آبي همچون غواصي، گردش با قايق‌، ورزش‌هاي آبي و ... بپردازيد و از خوردن غذاهاي خوشمزه و محلي آن لذت ببريد. برخي از معروف‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري مالديو كه نبايد ديدنشان را از دست بدهيد، در زير معرفي شده‌اند:

  • رستوران سابسيكس (Subsix)
  • ساحل مصنوعي ماله (The Artificial Beach)
  • موزه ملي مالديو
  • جزيره مافوشي (Maafushi)
  • بازار بزرگ ماهي ماله
  • ساحل درخشان جزيره وادهو (Vaadhoo)
  • جزيره باآتول (Baa Atoll)
  • خانه وال مالديو (The Whale House)
  • جزيره هووان فوشي (Huvafen Fushi)
  • كاخ مولي آگه (Mulee-aage Palace)
  • جزيره جيراوارو (Giraavaru)
  • جزيره باتالا (Bathala)

 

پروازهاي مالديو و ايرلاين‌هاي مربوط به آن

تور هوايي مالديو از طريق ايرلاين‌هاي مختلفي برگزار ميشود. شما به راحتي با مراجعه به آژانس گردشگري .... مي‌توانيد موفق به اخذ ويزا و بليط پرواز مالديو شويد، زيرا كارشناسان اين مجموعه تمامي مراحل برنامه‌ريزي و مديريت تور مالديو شما را انجام ميدهند. فاصله ايران تا مالديو با پرواز، حدود 7 ساعت است و شما ميتوانيد پرواز چارتري مالديو را براي پرداخت هزينه كمتر انتخاب كنيد.

لازم به ذكر است كه پرواز مستقيمي از ايران به مالديو وجود ندارد و شما بايد حتما در تور مالديو يك توقف در فرودگاه دبي يا فرودگاه دوحه قطر داشته باشيد و پرواز خود را به مقصد مالديو تغيير دهيد. ايرلاين‌هاي مختلفي مانند امارات، الاتحاد، ايرفلوت، قطر، تركيش، عمان اير و فلاي دبي، پروازهاي غير مستقيمي را به سمت ماله ارائه ميدهند.

پروازهاي سيستمي تهران – مالديو به دليل اينكه با كلاس پروازي بالاتر و هواپيماهاي لوكس انجام ميشوند، گران‌تر از پروازهاي چارتري هستند. پرواز مالديو با ايرلاين‌هايي مانند پرواز مالديو با هواپيمايي اير سريلانكا (از كولومبو)، پرواز مالديو با امارات (از دبي)، پرواز مالديو با هواپيمايي سنگاپور (از سنگاپور) و پرواز مالديو با هواپيمايي قطر (از دوحه) انجام مي‌شوند. توجه داشته باشيد كه در ايام شلوغي و هاي سيزن High Season))، به دليل زياد بودن مسافران، تعدادي پرواز چارتري براي مالديو، توسط هواپيمايي ماهان، انجام مي‌شود.

 

قيمت تور مالديو چقدر است؟

 

قيمت تور مالديو در مقايسه با تورهاي خارجي ديگري كه در اطراف ايران هستند، نسبتاً بالا است. شما بايد براي سفر با تور مالديو حداقل حدود 25 تا 50 ميليون بودجه داشته باشيد. البته نرخ تور مالديو به عوامل بسياري از جمله كيفيت پرواز، محل اقامت، تعداد روزهاي سفر، وعده‌هاي غذايي، امكانات تور، زمان برگزاري تور، برنامه‌هاي تفريحي و ... بستگي دارد. به عنوان مثال در فصول شلوغ كه گردشگران بسياري مايلند به مالديو سفر كنند، امكان خريد تور مالديو ارزان قيمت يا لحظه آخري وجود ندارد. هر چه تقاضا براي سفر به مالديو افزايش داشته باشد، نرخ تورهاي مسافرتي مالديو نيز بالاتر ميرود. همچنين اگر هتل شما 5 ستاره بوده يا امكانات و خدمات بسياري را از تور خود دريافت كنيد، بايد هزينه بيشتري را بپردازيد. براي اطلاع از قيمت تورهاي مالديو و رزرو آن‌ها‌ براي كل ايام سال و علي الخصوص نرخ تور نوروزي مالديو، از طريق وب سايت آژانس مسافرتي ... اقدام كنيد.

 

تور مالديو ارزان و لحظه آخري

در فصل‌هايي كه ميزان گردشگران مالديو كم هستند و تقاضا براي رزرو تور پايين است، هزينه تور مالديو نيز بسيار كمتر است. معمولا از ارديبهشت تا مهرماه، فصل لوسيزن (low Season) يا كم ‌گردشگر در مالديو است زيرا شرايط آب و هوايي چندان خوب نبوده و قيمت تور مالديو به كمترين حد خود مي‌رسد. بنابراين اگر به دنبال تور لحظه آخري و ارزان مالديو هستيد، بايد اين زمان‌ها را براي گردشگري در جزاير اين كشور انتخاب كنيد. البته به ياد داشته باشيد كه نرخ تورهاي مسافرتي مالديو بسيار متغير است و اين بخاطر نوسانات بازار، خدمات تور، هتل‌هاي طرف قرارداد و كلاس پروازي است.

در زمان بارش باران‌‌هاي موسمي، جزاير مالديو براي گردشگري و انجام تفريحات آبي همچون غواصي، موج ‌سواري، قايق سواري و ... مطلوب نيست. از اين رو تورهاي لحظه آخري مالديو يا آفر تور مالديو در اين فصول ارائه ميشوند. ارزان‌ترين زمان سفر به مالديو در اوايل خرداد تا اواسط تير ماه است زيرا اين جزيره در ماه‌هاي نامبرده كم گردشگر و خلوت ميشود. بنابراين شما مي‌توانيد در اين بازه زماني، ارزانترين تور مالديو را رزرو و خريداري كنيد.

 

چه مدت اقامت براي تور مالديو كافيست؟

به طور كلي تورهاي گردشگري مالديو تا سقف 30 روز هستند. اينكه چه تعداد روز را بخواهيد در مالديو سپري كنيد، بسته به خواست و نظر شماست. اما توجه داشته باشيد كه تور مالديو يكي از تورهاي گران‌قيمت است و هر چه مدت اقامت بيشتر شود، هزينه بيشتري را ميطلبد. معمولا مسافران تور مالديو را براي 6 شب و 7 روز انتخاب مي‌كنند، تا هم بتوانند جاهاي ديدني مجموع الجزاير آن را ببينند و هم هزينه مناسبي را پرداخت نمايند.

 

اقامت در هتل‌هاي مالديو چقدر هزينه دارد؟

كشور مالديو بخاطر داشتن اقامتگاه‌هاي روي آب خود معروف است. اما اقامت در اين هتل‌هاي لوكس عمدتا هزينه بسياري را در بردارد. هزينه اقامت در هتل‌هاي مالديو بسته به تعداد ستاره و امكاناتي كه دارند، متفاوت است. اغلب هتل‌هاي مالديو لوكس و مدرن بوده و به شكل پنج ستاره و يوآل هستند. بنابراين هزينه اقامت در اين هتل‌هاي 5 ستاره بسيار گران است و شما بايد در ازاي هر شب اقامت، چيزي حدود 7 تا 40 ميليون تومان بپردازيد. اگر قصد داريد با هزينه كمتر در اين جزيره اقامت داشته باشيد، با آژانس گردشگري .... تماس بگيريد. در زير نرخ متوسط اقامت در هتل‌هاي مالديو را شرح داده‌ايم:

  • هزينه اقامت در هتل‌هاي 1 ستاره مالديو : 30 تا 50 دلار
  • هزينه اقامت در هتل‌هاي 2 ستاره مالديو : 50 تا 100 دلار
  • هزينه اقامت در هتل‌هاي 3 ستاره مالديو : 70 تا 200 دلار
  • هزينه اقامت در هتل‌هاي 4 ستاره مالديو : 300 تا 700 دلار
  • هزينه اقامت در هتل‌هاي 5 ستاره مالديو : 550 تا 3700 دلار

 

اطلاعات مهم تور مالديو

مالديو كشوريست كه تا ايران 7 ساعت فاصله پروازي دارد و اختلاف زمان بين ايران و مالديو +1:30 است. براي سفر به مالديو نيازي به ويزاي توريستي نيست و شما بايد فقط ويزاي ترانزيت فرودگاهي را تهيه كنيد. دين مردم جزيره مالديو اسلام است و تبعيت از هر آئين ديگري، پيگرد قانوني دارد. زبان رسمي مردم آن نيز ديوهي بوده و پول رايج در اين كشور روپيه است. پايتخت مالديو شهر ماله است كه جزو مكان‌هاي گردشگري بسيار پرطرفدار شناخته ميشود. برخي از شماره‌هاي اضطراري در مالديو عبارتند از:

  • شماره پليس: 102
  • شماره اورژانس: 119
  • شماره آتش نشاني: 118

حالا كه با تور مالديو و اطلاعات مهم اين كشور آشنا شديد، از طريق سايت آژانس مسافرتي آهو بال تور مورد نظر خود را با بهترين امكانات و مناسب‌ترين قيمت رزرو كنيد.

 

منبع : تور مالديو

بهترین فصل سفر به مالدیو کدام است؟

اگر دوست دارید زمانی به کشور مالدیو سفر کنید که آب‌وهوای معتدل و خوبی داشته باشد، پیشنهاد ما به شما فصل زمستان است. در این فصل دمای هوا حدوداً ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و همچنین تعداد گردشگران در این کشور کم می‌شود و به تبع آن هزینه اقامت و امکانات گردشگری در جزایر این کشور کاهش پیدا می‌کند. اما تابستان‌های مالدیو برای اکثر گردشگران جذاب‌تر است و در این فصل تعداد زیادی از مسافران از سرتاسر دنیا وارد مالدیو می‌شوند. دیدنی های مالدیو

تهیه ویزا و روادید برای سفر به کشور مالدیو


برای سفر به کشور مالدیو Maldives نیازی نیست که قبل‌از سفر به سفارتخانه این کشور مراجعه کنید و کارهای اداری رایج برای گرفتن ویزا را انجام دهید. در بدو ورود به مالدیو برای شما یک ویزای سی‌روزه صادر می‌ شود که می‌توانید آن را تا ۹۰ روز تمدید کنید. صدور این ویزا برای شما ۵۰ تا ۷۰ دلار هزینه دارد.
البته برای صدور ویزا در فرودگاه مالدیو لازم است که مدارک زیر را همراه خود داشته باشید:
• پاسپورت معتبر با حداقل ۷ ماه اعتبار
• واچر هتل یا برگه رزرو باستیون هتل که نشان می‌دهد در یکی از هتل‌های این کشور اتاق رزرو کرده‌اید.
• به‌ازای هر روز اقامت در این کشور لازم است که ۵۰ دلار پول نقد همراه خود داشته باشید.
• ۱ عکس تمام‌رخ
در هنگام ورود به مالدیو نمی‌توانید مشروبات الکلی را به همراه خود داشته باشید. در ادامه مقاله با مهم‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی و گردشگری کشور مالدیو آشنا می‌شویم.آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.