تور پاتايا

آژنس مسافرتي آهوبال

تور پاتايا

۱۶ بازديد

 

تور پاتايا

پاتايا شهري ساحلي در كشور تايلند است كه در نزديكي بانكوك قرار دارد. اين شهر داراي مناطق توريستي زيبا و مهيج، سواحل آرامش بخش، تفريحات شبانه و طبيعتي بي‌نظير است. شما ميتوانيد با قدم زدن در خيابان واكينگ استريت آن، به گردشگري و تفريحات شبانه بپردازيد. در تور پاتايا شما مي‌توانيد به بازديد از جزيره مرجاني پاي، آكواريوم و دنياي زير آب، باغ وحش ببرها، موزه ريپلي، كوه بودا و باغ استوايي برويد.

پاتايا شهري پر هياهو و زنده است كه توجه گردشگران بسياري را از اقصي نقاط جهان به سوي خود جلب ميكند. گردشگراني كه با تورهاي پاتايا سفر ميكنند، ميتوانند تفريحات آبي متنوعي را از جمله قايق سواري، شنا و قواصي، تجربه كنند. خيابان‌هاي پاتايا حتي در شب‌ها نيز شلوغ و پر جنب و جوش است. اين مسئله باعث ميشود كه شما بتوانيد حتي شب‌ها براي گشت زدن به بيرون از هتل برويد و لحظات خاطرهانگيزي را داشته باشيد.

از نظر آب و هوا، پاتايا نيز مانند ساير شهرهاي تايلند، گرمسيري است. به همين خاطر نرخ تور تايلند در تابستان به شدت كاهش مييابد و گردشگران عمدتا اين فصل را براي سفر به پاتايا انتخاب نميكنند. مگر اينكه بودجه چنداني نداشته و بتوانيد با گرماي هوا كنار بياييد.

براي داشتن سفري خاطره‌انگيز و لذت‌بخش به پاتايا، ميتوانيد از طريق سايت آژانس گردشگري آهو بال اقدام كرده و بهترين پكيج‌هاي مسافرتي را متناسب با بودجه و هدف خود، خريداري كنيد.

 

مدارك مورد نياز براي اخذ ويزاي تايلند به مقصد پاتايا

ايرانيان براي ورود به خاك تايلند، بايد اقدام به از ويزاي توريستي اين كشور كنند. ويزاهاي توريستي براي گردشگران به صورت يكبار ورود و با اعتبار يك ماهه صادر ميشود. براي اخذ ويزاي توريستي تايلند، بايد مدارك زير را جمع‌آوري كنيد:

  • تكميل فرم درخواست ويزاي تايلند
  • اثبات تمكن مالي با ارائه گردش حساب 1 ماه اخير
  • پاسپورت معتبر با حداقل 7 ماه اعتبار
  • واچر هتل
  • بيمه مسافرتي
  • دو قطعه عكس 4×6
  • بليط رفت و برگشت هواپيما
  • كپي كارت ملي و تمامي صفحات شناسنامه (بدون نياز به ترجمه)

توجه داشته باشيد كه پردازش ويزاي توريستي تايلند به مقصد پاتايا، 7 روز كاري طول ميكشد ولي ممكن است به دليل برخي شرايط خاص اين مدت افزايش يا كاهش يابد.

 

در تور پاتايا از كدام جاذبه‌هاي اين شهر ديدن كنيم؟

پاتايا شهري شگفتانگيز و بسيار زيباست كه جاذبه‌هاي ديدني و توريستي بسياري را در خودش جاي داده است. اغلب گردشگران ايراني و خارجي، با هر هدفي كه از سفر به پاتايا داشته باشند، دوست دارند از مكان‌هاي گردشگري آن بازديد كنند. نكته قابل توجه اين است كه جاذبه‌هاي گردشگري پاتايا آنقدر متنوع و بسيارند كه شايد نتوانيد تمامي آن‌ها را در يك تور 3 الي 4 روزه ببينيد. بنابراين توصيه ما به شما اين است كه اگر ميخواهيد همه جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر را ببينيد، از تور تركيبي پوكت – پاتايا و يا بانكوك – پاتايا تايلند استفاده نكنيد و با تور پاتايا مستقيما به اين مقصد سفر كرده و چيزي حدود يك هفته تا 10 روز را صرف گردشگري و بازديد از آن‌ كنيد. پاتايا داراي سواحل بكر، باغ وحش، پارك‌هاي آبي مهيج، معابد قديمي و مراكز خريد پر زرق و برق است. شما در سفر به شهر پاتايا ميتوانيد از جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر مانند: جزيره مرجاني ، كوه بودا ، موزه‌ ريپلي، موزه هنر‌هايي با بطري، مزرعه كروكوديل‌ها، پارك سنگي، موزه خرس تدي، بازارهاي شناور پاتايا، واكينگ استريت، پاتايا پارك، پناهگاه حقيقت، پارك آبي رامايانا، تنديس بزرگ بودا، ساحل جامتين، دنياي زير آب پاتايا، بازار ماهي ناكلوا، باغ گياه‌شناسي استوايي نانگ نوچ، پارك مينياتوري ميني سيام پاتايا و ... ديدن كنيد و لذت ببريد.

 

معروفترين مراكز خريد پاتايا كدامند؟

اگر شما جزو علاقه‌مندان به خريد و گشت و گذار در پاساژها و فرشگاه‌هاي پاتايا هستيد، بايد بدانيد كه كدام مراكز خريد اين شهر، جزو بهترين‌ها هستند. خريد در پاتايا ميتواند بسيار هيجان‌انگيز و لذت‌بخش باشد و خاطرات جذابي را برايتان رقم بزند. شما ميتوانيد براي خريد سوغاتي و يا لوازم مورد نيازتان به فروشگاه‌هاي پاتايا برويد. اما توجه داشته باشيد كه بايد در خريد هشيار باشيد تا بتوانيد اجناس را با بهترين قيمت تهيه كنيد. به عنوان مثال خوراك و پوشاك در پاتايا ارزان است ولي در عوض، لوازم برقي و الكترونيكي بسيار گران هستند. در زير برخي از معروفترين مراكز خريد پاتايا را براي شما معرفي كرده‌ايم:

  • مركز خريد ميموسا
  • مركز خريد بيگ سي
  • مركز خريد اوت لت
  • مركز خريد سنترال فستيوال
  • مركز خريد رويال گاردن پلازا

 

تور هوايي پاتايا

تور پاتايا هوايي، راحت‌ترين و سريعترين روش سفر به اين شهر است. در سفر با تور پاتايا تايلند شما ميتوانيد به راحتي با بررسي نرخ پرواز، تور مسافرتي، هتل و ... به راهي سفر شويد و با بودجهاي مناسب از زيبايي‌هاي اين شهر ديدن كنيد. معمولا آژانس‌هاي مسافرتي تمامي اقدامات لازم براي خريد بليط پرواز پاتايا و رزرو ايرلاين را انجام ميدهند. بنابراين نيازي نيست كه شما به طور شخصي براي تهيه بليط و پرواز اقدام كنيد.

نرخ بليط هواپيما پاتايا بع عوامل مختلفي همچون داخلي يا خارجي بودن پرواز، كلاس پروازي و فصل سفرتان بستگي دارد. به عنوان مثال هواپيمايي امارات EK و ايرلاينزTK ، پروازهاي مستقيمي را به مقصد پاتايا انجام ميدهند و سريع‌ترين زمان پرواز از فرودگاه امام خميني شهر تهران به پاتايا، چيزي در حدود 9 ساعت و 15 دقيقه است. زيرا فاصله هوايي تهران تا كشور تايلند 5466 كيلومتر است. شما ميتوانيد براي خريد تور هوايي پاتايا و رزرو ايرلاين و بليط پرواز خود، يكماه جلوتر اقدام كرده و تمامي مراحل كار را به كارشناسان آژانس گردشگري آهو بال بسپاريد.

 

با چه ايرلاين هايي مي‌توانيم به پاتايا سفر كنيم؟

انتخاب ايرلاين‌هايي كه پرواز به مقصد پاتايا را ارائه ميدهند، بسيار مهم است. شما ميتوانيد نوع كلاس پروازي خود و همچنين شركت هواپيمايي مورد نظرتان را تعيين كنيد. اگر پروازي فرست كلاس و خارجي را انتخاب كنيد، مسملما امكانات رفاهي بيشتري را در حين پرواز خود خواهيد داشت، اما انتخاب يك پرواز اكونومي با ايرلاين داخلي، هزينه‌ كمتري را براي شما در بر خواهد داشت. به طور كلي، ايرلاين‌‌هايي كه پرواز پاتايا را ارائه ميدهند، عبارتند از: هواپيمايي امارات (Emirates airline) ، هواپيمايي قطر (Qatar Airways)، تركيش ايرلاينز (Turkish Airlines)، هواپيمايي ماهان (Mahan Air)، هواپيمايي ايرفلوت (Aeroflot airline) و عمان اير (Oman Air) . برخي شركت‌هاي هواپيمايي‌هايي جهاني كه پروازهاي تايلند را ارائه مي‏دهند، به شرح زير هستند:

  • ايرآسيا AK
  • ايراينديا AI
  • ايرچاينا CA
  • جين اير LG
  • ايرفلوت SU
  • لوفتهانزا LH
  • كي آلام KLM
  • قطر ايرويز QR
  • كويت ايرويز KU
  • بريتيش ايرويز BA
  • و ...

 

قيمت تور پاتايا چگونه مشخص مي‌شود؟

هزينه خريد تور پاتايا به هدف شما از سفر و امكاناتي كه انتخاب ميكنيد، بستگي دارد. به عنوان مثال خريد بليط هواپيما (پرواز ايراني – خارجي)، تعداد روزهاي اقامت، نرخ رزرو هتل، فصل سفر، امكانات تور و ... قيمت نهايي تور را مشخص ميكنند. اگر ميخواهيد تور پاتايا براي شما كم هزينه باشد، ميتوانيد از هتل 2 يا 3 ستاره استفاده كرده و محل اقامت خود را در يك هاستل رزرو كنيد. همچنين بايد فصل كم گردشگر تابستان را انتخاب كرده و مدت اقامت خود را به 3 تا 4 روز محدود كنيد. آفر تور پاتايا، تورهاي ارزان قيمت پاتايا و يا تور لحظه آخري پاتايا نيز بعضا توسط آژانسهاي گردشگري ارائه ميشوند كه هزينه بسيار مقرون به صرفه‌اي دارند. در مقابل، اقامت در هتل‌هاي پنج ستاره پاتايا و استفاده از پروازهاي خارجي و گران‌قيمت، قيمت تور پاتايا را افزايش ميدهند.

 

تور پاتايا ارزان و لحظه آخري

اگر هزينه سفر به پاتايا براي شما تبديل به يك معضل شده و ترديد داريد كه اين تور را خريداري كنيد يا خير، بايد بگوييم كه ميتوايند از شرايط تور ارزان و لحظه آخري پاتايا استفاده كنيد. اين تورها قيمتي بسيار كمتر دارند و عمدتا در فصول خلوت و كم گردشگر سال عرضه ميشوند. در اوج گرما و يا سرما و بارندگي، تعداد متقاضيان تور پاتايا كمتر ميشود. اما به دليل اينكه شركت‌هاي ارائه دهنده تور و يا آژانس‌هاي مسافرتي، از قبل نسبت به رزرو اتاق‌هاي هتل و يا صندلي‌هاي پرواز اقدام ميكنند، بدون وجود متقاضي نمي‌توانند تور را ببندند و ضرر ميكنند. به همين خاطر نسب به ارائه تورهاي ارازان و لحظه آخري پاتايا اقدام ميكنند و در يك شرايط تخفيف‌دار عالي، تورها را گاهي تا 70 درصد زير قيمت واقعي به فروش ميرسانند.

براي يافتن تورهاي دقيقه نودي پاتايا ميتوانيد با آژانس گردشگري آهو بال تماس بگيريد و بهترين و كم هزينه‌ترين پكيج‌ها را با راهنمايي كارشناسان، براي خود رزرو كنيد. به اين ترتيب ديگر نگران هزينه‌هاي سفر خود نبوده و ميتوانيد سفري سراسر لذت و هيجان را تجربه كنيد.

 

چه موقع از سال بهترين زمان سفر با تور پاتايا است؟

شرايط آب و هوايي، فاكتوري است كه بهترين و بدترين زمان سفر به پاتايا را مشخص ميكند. از 26 نوامبر تا 25 مارس (5 آذر تا 5 فروردين)، بهترين زمان سفر به پاتايا است زيرا اين شهر كوچك ساحلي در بهار و پاييز، ميزان رطوبت كمتر و هواي مطلوب‌تري دارد. اما در فصل تابستان دماي هوا بالا رفته و رطوبت نيز افزايش مييابد. بنابراين اغلب گردشگران خواهان سفر به پاتايا در فصل تابستان نيستند. در اين بازه زماني نرخ تور پاتايا با كاهش قيمت شديدي رو‌به‌رو ميشود. فصل بهار به دليل اينكه تور نوروزي پاتايا ارائه ميشود و بسياري از افراد دوست دارند سال نو را در اين كشور سپري كنند، براي سفر ايدهآل است. بسياري از فستيوال‌ها و جشنواره‌هاي تايلند نيز در فصل بهار برگزار ميشوند.

 

اطلاعات مهم درباره تور پاتايا

پاتايا جزو معروف‌ترين شهر‌هاي كشور تايلند است. سالهاست كه ايرانيان، شهر پاتايا را به عنوان يك قطب گردشگري بين‌المللي ميشناسند و براي رزرو تور پاتايا در تمام طول سال، علي الخصوص بهار و پاييز، اقدام ميكنند. اين شهر داراي طبيعتي بي نظير، جنگل‌هاي انبوه، سواحل زيبا جزاير و مرجاني شگفتانگيز است. بسياري از گردشگران بخاطر همين مكان‌هاي خاص و منحصر به فرد است كه جذب تايلند و شهر پاتايا ميشوند. از طرفي ارزش پولي تايلند كه به واحد «بات» است، بسيار پايين بوده و گردشگران، قدرت خريد و تفريح بيشتري در اين كشور دارند.

تور پاتايا تايلند، در مقايسه با ساير تورهاي اروپايي، بسيار مقرون به صرفه و جذاب است. با تور پاتايا مي‌توانيد خاطراتي فراموش نشدني و زيبا را در ذهن خود ثبت كنيد و از ديدن مكان‌هاي گردشگري، معابد، مراكز خريد و ساير جذابيت‌هاي آن لذت ببريد.

اختلاف زماني بين ايران و پاتايا +3:30 است (ساعت به وقت پاتايا 3 ساعت و 30 دقيقه جلوتر است). مردم اين شهر با زبان رسمي تايلندي صحبت ميكنند و اغلب‌شان پيرو مذهب بودايي هستند. پيش شماره تلفن در پاتايا +66 است و برخي از تلفنهاي اضطراري آن به شرح زير هستند:

  • اورژانس : 191
  • پليس : 1155
  • آتش نشاني : 199

 

منيع : تور پاتايا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.