تور گرجستان

آژنس مسافرتي آهوبال

تور گرجستان

۱۶ بازديد

 

تور گرجستان

گرجستان مقصد شگفت‌انگيزي است كه داراي كوه‌هاي باشكوه قفقاز و سواحل زيباي درياي سياه است. خيابان‌هاي سنگفرش شده و تنوع معماري در تفليس (پايتخت گرجستان) تجربه سفري فراموش نشدني را براي مسافران فراهم مي‌كند. اين كشور به دليل نزديكي با ايران، هر ساله گردشگران بسياري را به خود جذب ميكند و شما ميتوانيد با يك پرواز كوتاه مدت در طي 1 ساعت و 45 دقيقه به گرجستان برسيد.

اين كشور آب و هواي مطبوعي را در بهار و تابستان دارد، به همين خاطر قيمت تور گرجستان در اين فصل‌ها كمي بيشتر است. اما در كل به دليل ارزان بودن اين مقصد نسبت به ديگر مقاصد خارجي و عدم نياز به اخذ ويزا براي ايرانيان، محبوبيت تور گرجستان در ايران بسيار زياد است. تور تفليس به دليل وجود بناهاي تاريخي، كليساهاي باشكوه و ... به يكي از مقاصد پرطرفدار و شلوغ بدل شده است. البته تور باتومي و تورهاي تركيبي گرجستان نيز در دسترس مسافران هستند.

 

قيمت تور گرجستان چقدر است؟

عوامل بسياري در تعيين نرخ تور گرجستان نقش دارند كه شامل كلاس پروازي و ساعت پرواز، كيفيت و ستاره‌هاي هتل، تعداد روزهاي اقامتتان‌ در شهرهاي توريستي گرجستان، خطوط هوايي (تابان، قشم، قطر و تركيش) ايرلاينز شما و همچنين خدمات اضافي مانند ناهار يا گشت‌هاي اضافي هستند.

بنابراين اگر به دنبال تور ارزان قيمت گرجستان هستيد، ميتوانيد از پروازهاي صبح استفاده كنيد و يا براي كاهش قيمت تور گرجستان، از تورهاي لحظه آخري، آفر تور گرجستان در فصول مختلف، اقامت در هتل‌هاي متوسط و ساير مواردي كه باعث كاهش هزينه ميشوند، استفاده كنيد. در فصل بهار با توجه به اينكه مردم سفرهاي نوروزي را شروع مي‏كنند، قيمت تور گرجستان نسبتا بالا مي‌رود ولي بعد از 14 ام فرورودين، به مرور با كاهش نرخ تور گرجستان رو‌به‌رو خواهيم بود.

 

سفر به تفليس، باتومي يا هر دو؟ كدام تور را انتخاب كنم؟

هم تفليس و هم باتومي دو شهر مهم و زيباي گرجستان هستند كه بيشتري محبوبيت را در ميان مسافران دارند. شما ميتوانيد با سفر به هر كدام از مكان‌هاي تاريخي، كليساها، طبيعت جذاب، سواحل زيبا و چشمه‌هاي آب گرم ديدن كنيد و تعطيلات خود را به بهترين شكل سپري كنيد.

در سفر به شهر تاريخي تفليس ميتوانيد تجربه بازديد از سواحل شگفت‌انگيز درياي سياه را داشته باشيد و در سواحل مدرن باتومي نيز مي‌توانيد به تفريح و گشت و گذارهاي شبانه بپردازيد. همچنين ميتوانيد كليساهاي ارتودوكس و مساجد نقاشي شده را از نزديك ببينيد و در سواحل آفتابي قدم زده و محو فرهنگ گرجستان شويد.

بايد بگوييم كه هر دوي اين شهرها زيبايي‌هاي خاص خودشان را دارند و خاطرات بي‌نظيري را براي شما خواهند ساخت. ولي به طور كلي اگر به تفريح و گردش در كنار سواحل زيبا و كسب آرامش نياز داريد، بايد به باتومي برويد و در صورتي كه به بازديد از كليساها و جاذبه‌هاي تاريخي علاقه داريد، بهتر است تفليس را انتخاب كنيد. همچنين مي‌توانيد تور تركيبي تفليس – باتومي را امتحان كنيد و از سفر گرجستان خود نهايت لذت را ببريد.

 

تور گرجستان هوايي يا زميني؛ انتخاب با شماست

از لحاظ جغرافيايي گرجستان به ايران نزديك است به همين خاطر تور زميني گرجستان نيز ارائه ميشود و عده بسياري ترجيح ميدهند كه با اتوبوس يا قطار به اين مقصد پرطرفدار بروند. در تور گرجستان زميني ميتوانيد با اتوبوس‌هاي VIP از تهران به سمت تبريز حركت كرده و سفر خود را به گرجستان شروع كنيد. با اتوبوس يك روز و نيم در راه هستيد و مدت زماني كه از تهران تا گرجستان بايد سپري كنيد، چيزي حدودا 20 ساعت است. از آنجايي كه ايران با گرجستان مرز مشتركي ندارد، بايد از كشور تركيه و مرز «واله» عبور كنيد كه اين مرز تا تفليس، حدود 3 ساعت فاصله دارد.

اگر هم دوست نداريد سختي طولاني بودن راه را تحمل كنيد و مي‌خواهيد سريع‌ به مقصد برسيد، پيشنهاد ميكنيم كه تور گرجستان هوايي را انتخاب كنيد. سفر با هواپيما بسيار راحت‌تر است ولي كمي گران‌تر خواهد بود. فاصله تهران تا گرجستان با پرواز كوتاه است و ايرلاين‌هاي مختلفي مانند تابان، زاگرس، گرجيان ايرويزو، قشم اير، ماهان، آتا و ... پروازهاي مختلفي را به مقصد گرجستان ارائه ميدهند.

 

جاذبه‌هاي گردشگري در تور گرجستان

محبوبيت گرجستان بيشتر بخاطر طبيعت آن است. البته اين كشور جاذبه‌هاي توريستي متنوعي دارد و گردشگران خارجي را از سراسر جهان به سوي خود مي‌كشاند. شما مي‌توانيد در سفر خود به پياده ‌روي در طبيعت زيباي گرجستان بپردازيد و يا از كوهنوردي، تفريحات آبي مهيج و اسكي در مناطق ساحلي لذت ببريد. برخي از معروف‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري گرجستان كه نبايد ديدنشان را از دست بدهيد، به شرح زير هستند:

  • كوه قازبگي
  • قلعه‌ ناريكالا
  • شهر زوگديدي
  • شهر سنگي واردزيا
  • شهر ساحلي باتومي
  • شهر اوپليستسيخه
  • شهر قديمي متسختا
  • كليساي خرختي ترينيتي
  • شهر آب معدني برجومي
  • شهر تفليس پايتخت زيباي گرجستان
  • و...

توجه داشته باشيد كه كشورهاي همسايه گرجستان شامل روسيه، تركيه، ارمنستان و آذربايجان هستند و امكان سفر به اين مقاصد از طريق گرجستان به راحتي ميسر است.

 

بهترين زمان براي سفر به گرجستان

ماه‌‌هاي مي و ژوئن (اوايل تابستان و يا اوايل پاييز) براي خريد تور گرجستان عالي است. زيرا شرايط آب و هوايي اين كشور نه سرد است و نه بيش از حد گرم. تور مسافرتي گرجستان در فصل بهار و براي عيد نوروز نيز طرفداران بسياري دارد. گرجستان در فصل زمستان سرماي شديدي دارد و بايد هر لحظه منتظر بارش باران و يا برف باشيد. به همين خاطر قيمت تورهاي گرجستان در زمستان به پايين‌ترين حد مي‌رسد.

 

 

تور گرجستان ارزان و لحظه آخري

از آنجايي كه تور گرجستان ارزان است و در مقايسه با ساير كشورهاي اروپايي هزينه چندان بالايي ندارد، اغلب افراد تمايل دارند كه حداقل براي يكبار هم كه شده، سفر به گرجستان را تجربه كنند. هزينه‌‌هاي پايين و امكان سفر بدون ويزا براي ايرانيان، تور گرجستان را هميشه در صدر ليست گردشگران قرار مي‌دهد. شما ميتوانيد تور گرجستان ارزان را خريداري كنيد و يا از سفري مقرون به ‌صرفه با تور لحظه آخري گرجستان لذت ببريد.

تور زميني تفليس با اتوبوس نسبت به تورهاي هوايي نفليس، هزينه كمي دارد. از طرفي يكي از موضوعات مهمي كه روي نرخ تور مسافرتي اثر ميگذارد، هزينه هتل و مدت اقامت شماست. هر چند كه گرجستان كشور گراني نيست اما سفر به آن با كلاس پروازي گران قيمت، اقامت در هتل‌‌هاي 5 ستاره و لوكس آن، همراه با ترانسفر فرودگاهي ليدر فارسي زبان، هزينه سفر شما را بالا ميبرند.

اما در شرايطي كه براي يك پكيج مسافرتي گرجستان، صندلي‌هاي هواپيما خالي باشد يا هتل‌هاي رزرو شده خالي از مسافر باشند، تور لحظه آخري گرجستان ارائه ميشود و شما مي‌توانيد بعضا اين تورهاي ارزان قيمت را تا 70 درصد زير قيمت اصلي تهيه كنيد. خوشبختانه آژانس گردشگري .... تور گرجستان ارزان و لحظه آخري را با قيمت‌هاي باورنكردني در طول سال ارائه ميدهد.

 

اطلاعات مهم تور گرجستان

  • براي سفر به گرجستان، با توجه به توافق‌نامه‌اي كه بين كشور ايران و گرجستان بسته شده است، نيزاي به ارائه ويزا نيست.
  • واحد پول رايج در گرجستان ارز لاري است و شما ميتوانيد پول خود را به دلار همراه برده و در صرافي‌هاي اين كشور، آن‌ها را به لاري GEL)) تبديل كنيد.
  • در كليساها و صومعه‌هاي گرجستان، زنان بايد سر خود را با روسري يا كلاه بپوشانند، در حالي كه مردان بايد كلاه خود را بردارند.
  • زبان رسمي مردم گرجستان گرجي است و ميتوانيد چند كلمه و عبارت ساده را قبل از سفر به گرجستان ياد بگيريد تا حس صميميت بيشتري را با مردم اين كشور داشته باشيد.زمان محلي:
  • دين اكثريت مردم گرجستان مسيحيت بوده و اين كشور داراي جمعيت مسلمان بسيار كمي است.
  • اختلاف زماني بين ايران و گرجستان 30 دقيقه بوده و ساعت اين كشور 30 دقيقه جلوتر از تهران (۴ GMT+) است.
  • بهترين زمان سفر به گرجستان فصل‌هاي بهار و تابستان است زيرا شرايط آب و هوايي پايداري وجود دارد.
  • شنا، اسكي روي آب، پياده روي در شهر‌ها و كوهنوردي، از جمله مهمترين تفريحات گرجستان است.
  • ادويه‌هاي گرجي، چاي گرجي، زيورآلات دست ‌ساز نقره، فرش و قاليچه دستباف، سراميك، جواهرات، گلدوزي، صنايع دستي گرجي، چورچخلا (نوعي خوردني كه با گردو و انگور درست مي ‌شود)، پاپاخي (كلاه هاي پشمي بزرگ) و ... از جمله سوغات گرجستان هستند.
  • فرودگاه بين‌المللي تفليس و فرودگاه بين‌المللي باتومي، ۲ فرودگاه مهم در گرجستان هستند.
  • غذاهاي گرجستاني لذيذ هستند. برخي از غذاهايي كه بايد امتحان كنيد عبارتند از "خينكالي" (كوفته پر شده با گوشت چرخ كرده) و "خاچاپوري" (نان پر از پنير).

 

براي رزرو تور گرجستان و اطلاع از نرخ تور هوايي يا زميني گرجستان، همين امروز با آژانس گردشگري آهو بال تماس بگيريد.

 

منبع : تور گرجستان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.