تور عمان

آژنس مسافرتي آهوبال

تور عمان

۱۸ بازديد

 

تور عمان

عمان كشوري در همسايگي ايران است و به عنوان سومين كشور بزرگ شبه جزيره عربستان شناخته ميشود. ايرانيان بسياري براي گردشگري با تور عمان همراه ميشوند و به بازديد از جاذبه‌هاي ديدني اين كشور عربي ميپردازند. عمان يك كشور ثروتمند است كه داراي دومين پول قدرتمند جهان بوده و اقتصاد موفقي دارد. البته اقتصاد آن وابسته به درآمدهاي حاصل از نفت و گاز است ولي مشاغل ماهيگيري و كشاورزي نيز در عمان به رشد اقتصادي كمك ميكنند. جالب است بدانيد كه در سال‌هاي اخير، صنعت توريسم و جذب گردشگران نيز باعث رشد اقتصادي عمان شده و به همين خاطر اين كشور سالانه ميزبان گردشگران بسياري از اقصي نقاط جهان است.

با تور عمان ميتوانيد به سرزمين‌هاي حاشيه خليج فارس برويد و جاذبه‌هاي گردشگري هيجان‌انگيز اين كشور را از نزديك ببينيد. پايتخت عمان شهر «مسقط» است و شما ميتوانيد سبك معماري عربي را به خوبي در آن مشاهده كنيد. همچنين در سفر با تور عمان، مجذوب سواحل زيبا، بازارهاي محلي و مكان‌هاي منحصر به فردي همچون غار مجلس الجن، قلعه نخل عمان، مسجد باشكوه سلطان قابوس، جبل اخضر، قنات‌هاي قديمي و ... خواهيد شد.

از طرفي هزينه تور مسافرتي عمان پايين است و شما ميتوانيد در سفري نه چندان پر هزينه، به تفريح و گردشگري بپردازيد. اگر ميخواهيد به كشور زيباي عمان سفر كنيد، همين حالا با كارشناسان آژانس گردشگري آهو بال تماس بگيريد و تور مورد نظرتان را خريداري كنيد.

 

آيا ايرانيان براي سفر به عمان، نياز به اخذ ويزاي توريستي دارند؟

براي ورود به خاك عمان، شهروندان ايراني بايد نسبت به اخذ ويزاي توريستي اقدام كنند. به طور كلي دو روش دريايي و هوايي براي ورود به عمان وجود دارد. اخذ ويزاي عمان چندان سخت نيست و شما ميتوانيد با مراجعه به سفارت، كنسولگري يا كارگزاري ويزا در كشور محل اقامت خود براي آن اقدام كنيد. همچنين ميتوانيد با ارائه مدارك لازم به آژانس‌هاي گردشگري، همچون آهو بال همه امور اخذ ويزاي توريستي عمان را به آن‌ها محول كنيد. ويزاي توريستي عمان هم اكنون براي ايرانيان به شكل 10 روزه، 1 ماهه و يكساله مولتي صادر مي‌شود.

زمان پردازش اين ويزا يك روز كاري طول ميكشد و متقاضيان بايد در طول يك ماه از ويزاي خود استفاده كنند. البته ويزاي اقامت 2 ساله عمان نيز وجود دارد كه ميتوانيد با ارائه مدارك لازم و برآورده كردن برخي الزامات، آن را اخذ كنيد. توجه داشته باشيد كه اعتبار ويزاي عمان 10 تا 30 روز است و نميتوان آن را تمديد كرد.

 

جاذبه‌هاي گردشگري عمان

در سفر با تور عمان، جاذبه‌هاي بسيار متنوع و زيبايي در انتظارتان است كه بايد حتما از آن‌ها ديدن كنيد. شهر تاريخي عمان جاذبه‌هاي شگفت انگيزي را با قدمت بسيار، در خود جاي داده است. بسياري از خانه‌هاي تاريخي و بناهاي خاص را ميتوانيد در اين كشور مشاهده كنيد. برخي از مهم‌ترين جاذبه‌هاي توريستي و مكان‌هاي ديدني عمان شامل: خانه اپراي سلطنتي، مسجد سلطان قابوس، بندر مسقط، رستوران‌هاي مسقط، بازار مطرح و… هستند.

 

تور عمان هوايي و يا دريايي، كدام بهتر است؟

همانطور كه گفتيم، سفر با تور عمان از دو طريق امكان‌پذير است. يكي انتخاب تور عمان هوايي و ديگري تور عمان دريايي كه با كشتي كروز انجام مي‌شود. البته در حال حاضر تور دريايي عمان برگزار نمي‌شود و به همين خاطر مسافران به سراغ تور هوايي عمان مي‌روند. نرخ پروازها به عمان متغير است و پروازهاي مسقط، از شهرهاي تهران، كيش، چابهار و شيراز انجام مي‌شود. همچنين پروازها با ايرلاين‌هاي ايراني و خارجي معتبر در روزهاي مختلف هفته برگزار مي‌شوند.

تور عمان دريايي با كشتي انجام ميشود و لازم است براي آن به قشم سفر كنيد و از مسير دريايي به بندر خصب در عمان برسيد. اولين خط دريايي بين جزيره قشم و عمان از سال 95 راهاندازي شد و مسافران ايراني در سفر با اين خط دريايي ميتوانند بدون ويزا وارد عمان شوند. به طور كلي اينكه بخواهيد بين تور دريايي و هوايي يكي را انتخاب كنيد، كاملا سليقه‌اي است و هر روش مزايا و معايب خاص خودش را دارد. به عنوان مثال اگر دچار دريا زدگي ميشويد، تور هوايي عمان براي شما بهتر است. همچنين اگر علاقه به سفر دريايي و ديدن آب‌هاي درياي عمان و درياي عرب را داريد، سفر با تور دريايي عمان براي شما مناسب‌تر است. توجه داشته باشيد كه فاصله هوايي ميان ايران و عمان چيزي حدود 1 ساعت است ولي با كشتي بايد حدود 7 ساعت در راه باشيد.

 

چه ايرلاين‌هايي تور هوايي عمان را برگزار مي‌كنند؟

پروازهاي متنوعي از ايران به مقصد عمان حركت ميكنند. ايرلاين‌هاي ايراني شامل: ماهان، كيش اير، آسمان و... هستند. در اين ميان ايرلاين‌هاي عماني مانند: عمان اير، اير عربيا و سلام اير نيز پروازهايي را برگزار مي‌كنند. شما ميتوانيد براي داشتن سفري به يادماندني در اين كشور عربي زيبا، رزرو بليط از شركت هواپيمايي را به آژانس گردشگري آهو بال بسپاريد و آسوده خاطر باشيد.

 

قيمت تور عمان

نرخ تور عمان چندان بالا نيست و حتي ميتوان گفت كه هزينه سفر به اين كشور در مقايسه با بسياري از تورهاي خارجي ديگر مناسب است. عوامل بسياري بر تعيين قيمت تور عمان تاثير گذارند. شما با توجه به پكيجي كه انتخاب ميكنيد، بايد هزينه متفاوتي را پرداخت كنيد. همه تورهاي عمان شامل پرواز، محل اقامت، مدت اقامت و امكانات خاصي هستند. بنابراين همين موارد ميتوانند قيمت نهايي را مشخص كنند.

به عنوان مثال، استفاده از پرواز فرست كلاس و اقامت در هتل‌هاي لوكس 5 ستاره مسقط، هزينه‌هاي بالايي دارد. اما در مقابل استفاد از پرواز اكونومي و اقامت در هتل‌هاي 3 ستاره عمان، هزينه‌هاي سفرتان را به شدت كاهش ميدهد. از طرفي نرخ تور عمان نيز مانند ساير تورهاي گردشگري، وابسته به مدت اقامت و زمان سفر شما تعيين مي‏شود. به عنوان مثال اقامت 3 شب و 4 روز در مسقط، هزينه كمتري نسبت به اقامت 6 شب و 7 روز در اين شهر دارد. فصل زمستان و بهار نيز نرخ تور عمان به اوج خود مي‏رسد زيرا آب و هواي اين كشور در حالت عادي گرم و خشك است و در اين فصل‌ها معتدل و عالي ميشود.

انتخاب زمان سفر تا حد زيادي بر قيمت نهايي تور تاثير دارد. همه مقاصد گردشگري در تاريخ‌هاي خاصي بيشترين تقاضا را براي بازديد دارند و مسافران در آن ايام بيشتر اقدام به سفر ميكنند. تورهاي لحظه آخري عمان و يا تورهاي ارزان عمان نيز قيمت كمتري دارند و شما ميتوانيد براي كم كردن هزينه‌هاي سفرتان از آن‌ها استفاده كنيد. برخي از تورهاي گردشگري نيز امكانات اضافي همچون وعده‌هاي غذايي (صبحانه، ناهار، شام) را ارائه ميدهند و يا داراي ترانسفر فرودگاهي، ليدر فارسي زبان، گشت شهري و ... هستند. بنابراين چنين مواردي قاعدتا هزينه بيشتري را براي مسافران در پي دارد.

 

تور عمان ارزان و لحظه آخري

بسياري از افراد به دنبال تور ارزان عمان هستند. تور ارزان ممكن است يك تور بي‌‌كيفيت باشد كه با كلاس پروازي پايين، اقامت در هتل‌هاي 1 يا 2 ستاره، بدون هيچ گونه خدمات اضافي باشد. از طرفي ممكن است تور ارزان يك تور خوب باشد كه با تخفيفهاي ويژه و آفرهاي مختلف، هزينه مقرون به صرفه‌اي پيدا كرده است. گاهي براي بسته نشدن يك تور گردشگري رزرو شده، آژانس‌هاي مسافرتي آفرهاي خاصي را ارائه ميدهند. اين در حاليست كه در تور مذكور بهترين امكانات، اقامت در هتل‌هاي لوكس و كلاس پروازي بالا را دارد اما به خاطر كمبود مسافران با تخفيف ارائه ميشود.

تورهاي لحظه آخري عمان، آفر تور عمان و انواع تورهاي تركيبي و مقرون به صرفه توسط آژانس گردشگري آهو بال ارائه ميشود كه شما ميتوانيد آن‌ها را خريداري كرده و به شكل كم‌هزينه سفر كنيد.

 

بهترين زمان براي سفر به عمان چه موقع از سال است؟

آب و هواي عمان بسيار گرم است. بنابراين بهترين زمان سفر به اين كشور توريستي در فصول خنك سال است. تور عمان در فصل بهار و زمستان بيشترين متقاضي را دارد و قيمت آن افزايش مييابد. در حالي كه تور عمان تابستان معمولا كم گردشگر است و هزينه پايين‌تري دارد.

گاهي درجه گرماي هوا در عما‌ن‌ به ۴۰ درجه سانتي‌ گراد هم مي‌رسد. بنابراين سفر در فصل گرما ممكن است براي عده بسياري سخت باشد. اگر براي بازديد از عمان و جاذبه‌هاي توريستي آن سفر ميكنيد، بهتر است تور خود را در ايام خنكي هوا انتخاب كنيد تا براي گشت زدن در اطراف سواحل، رفتن به مراكز خريد و ساير تفريحاتي كه مد نظر داريد، دچار گرمازدگي نشويد و لحظات خوشي را تجربه كنيد.

 

اطلاعات مهم درباره تور عمان

عمان كشوري مسلمان در شبه جزيره عربستان است كه در مجاورت درياي عرب و درياي عمان قرار دارد. حكومت آن به شكل پادشاهي بوده و پايتخت آن شهر «مسقط» است. اختلاف زماني ميان ايران و عمان +0:30 است (ساعت به وقت عمان نيم ساعت جلوتر است). واحد پولي رايج در اين كشور، ريال عمان است و مردم آن با زبان رسمي عربي صحبت ميكنند.

 

منبع : تور عمان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.