تور هند

آژنس مسافرتي آهوبال

تور هند

۱۷ بازديد

 

تور هند


هند دومين كشور پرجمعيت جهان است كه در جنوب آسيا واقع شده و لقب «كشور هفتاد و دو ملت» را دارد. هندوستان مردمي خونگرم، طبيعتي سرسبز، آب و هوايي مرطوب و شرجي و جاذبه‌هاي شگفت‌انگيز دارد. اقوام و نژادهاي مختلف با فرهنگ‌ها و اديان گوناگون در اين كشور زيبا و پهناور زندگي مي‌كنند. مي‎توان گفت كه يك ششم جمعيت جهان در هند سكونت دارند و شايد به همين خاطر باشد كه هزاران دين و آيين در هندوستان وجود دارد.
در هند اختلاف طبقاتي بسياري وجود دارد. شما در سفر با تور هند، مي‎توانيد آسمان ‌خراش‌ها و امارت‌هاي باشكوهي را كه ثروتمندان در آن‌ها زندگي مي‌كنند ببينيد و از طرفي شاهد زندگي فقيرانه برخي ديگر از مردم در زاغه‌ها و كلبه‌هاي ساده‌ روستايي باشيد. هند يكي از توريستي‌ترين و پر جاذبه‌ترين مقاصد گردشگري جهان است، از اين رو سال‌هاست اين كشور ميزبان مسافران و گردشگران است.
در تور هند مي‎توانيد آثار بر جاي مانده از امپراتوري‌هاي باستاني را ببينيد و از گشت‌و‌گذار در مناطق بكر و تماشاي چشم‌اندازهاي طبيعي لذت ببريد. تورهاي هند به صورت تركيبي نيز برگزار مي‎شوند و شما مي‎توانيد در يك سفر به بازديد از چندين شهر مهم بپردازيد. به عنوان مثال تور مثلث طلايي هند (دهلي، آگرا و جيپور) يكي از محبوبت‌ترين تورهاي اين كشور است و متقاضيان فراواني دارد.
لازم به ذكر است كه ۳۲ جاذبه گردشگري از اين كشور به ثبت در ميراث جهاني يونسكو رسيده‌اند و شما را غرق در گردش و تفريح مي‎كنند. معمولاً تور مسافرتي هند به شكل گروهي ارائه مي‌شود و شما بايد حتما قبل از سفر به اين كشور، ويزاي توريستي تهيه كنيد. براي سفر به هند مي‎توانيد از طريق تور زميني هند و تور هوايي هند اقدام كنيد. هند چندان از ايران دور نيست و فاصله پرواز از فرودگاه امام خميني تهران تا دهلي نو (پايتخت هند)، 4 ساعت است. اگر شما هم مشتاق ديدن معابد اسرار آميز، خدايان هندي، بناي جذاب تاج محل، پارك‌هاي ملي و مساجد و كاخ‌هاي هند هستيد، همين امروز براي اطلاع از قيمت تور هند و رزرو پكيج مورد نظرتان، با آژانس گردشگري آهو بال تماس بگيريد.

 

آيا براي سفر با تور هند، نياز به اخذ ويزاي توريستي داريم؟


بله، ايرانيان براي سفر به هندوستان بايد با ارائه مدارك خود به آژانس‌هاي گردشگري، ويزاي توريستي هند را دريافت كنند. ويزاي هند فقط در قالب تورهاي گروهي و به صورت الكترونيكي صادر مي‌شود. براي دريافت ويزاي خود بايد يكماه قبل از سفر برنامه‌ريزي شده خود به آژانس مسافرتي آهو بال مراجعه كنيد و با ارائه مدارك زير، ويزاي خود را دريافت نماييد.
• پاسپورت با 7 ماه اعتبار
• فرم تكميل شده درخواست ويزا
• 2 قطعه عكس 5×5 رنگي با پس‌زمينه سفيد
• كپي از كليه صفحات شناسنامه و كارت ملي
مدت زمان پردازش ويزاي هند تقريبا 7 روز كاري بوده و اعتبار اين ويزا تا 30 روز است. اين ويزا به صورت برچسبي در پاسپورت شما چسبانده مي‎شود و دارندگان مجازند كه تا زمان اعتبار ويزاي توريستي خود در اين كشور اقامت داشته باشند.

 

معروف‌ترين‌ شهرهاي توريستي هند كدامند؟


در سفر با تور هند مطمئنا دوست داريد كه مهم‌ترين شهرهاي اين كشور را ببينيد و به بازديد از جاذبه‌هاي توريستي هر كدام بپردازيد. شهرهاي معروف هند شامل دهلي، آگرا، جيپور، گوا و بمبئي هستند.
بزرگ‌ترين شهر ايالت راجستان، جيپور است كه ساختمان‌هاي صورتي رنگ و زيبايي داشته و به همين خاطر با عنوان «شهر صورتي» شهرت دارد. اين شهر داراي هنرهاي اصيل و صنايع دستي زيبا است. همچنين بزرگترين توليد‌كننده فرش دستباف در كشور هند است و تور جيپور در ماه‌هاي آبان تا ارديبهشت بيشترين ميزان مسافر را دارد.
دهلي نيز يكي قديمي‌ترين شهرهاي جهان است كه پايتخت رسمي هند و مركز تجاري و اقتصادي آن محسوب مي‎شود. دهلي داراي فرهنگي كهن و قديمي است. مردم آن نيز از فرهنگ‌هاي گوناگون هستند و آئين خاص خودشان را دارند. دهلي شهري بسيار شلوغ و پر سر و صداست. همچنين ممكن است حيواناتي همچون گاو، موش و ميمون را در خيابان‌هاي آن ببينيد. در دهلي علاوه بر زرق و برق ساختمان‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري، باغ‌ها و گلخانه‌ها بيش از هر چيزي توجه گردشگران را به خود جلب مي‎كنند.
آگرا نيز شهري توريستي در حاشيه رودخانه يامونا است كه در شمال ايالت اوتار پرادش هند قرار دارد. در نزديكي آگرا عمارت ديدني و زيباي تاج محل هند قرار دارد و اين شهر بيست و چهارمين شهر پرجمعيت هند به شمار مي‎رود.
بمبئي نيز جزو شهرهاي توريستي و ديدني هند است كه بازديد از آن خالي از لطف نبوده و جذابيت‌هاي فراواني دارد. بمبئي بعد از دهلي، دومين شهر پرجمعيت هندوستان است و حدود 20 ميليون نفر در آن سكونت دارند. بمبئي تعداد زيادي توريست و گردشگر را هر ساله به سوي خود مي‎كشاند.
يكي ديگر از شهرهاي فوق‌العاده ديدني و توريستي هند، شهر گوا است. اين شهر طبيعت بي‌نظيري دارد و مسافران را شيفته خود مي‎كند. گوا كوچكترين شهر هند و جزو مناطق ثروتمند نشين آن است.

 

در سفر به هند بايد از كدام جاذبه‌هاي توريستي ديدن كنيم؟


هندوستان كشور پر رمز و رازي است كه با طيف وسيعي از جاذبه‌هاي گردشگري، مناظر طبيعي ديدني، معابد، بناهاي تاريخي و فرهنگي، به عنوان يك قطب گردشگري در جهان شناخته مي‎شود. تاج محل يكي از شناخته‌شده‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري هند است كه ساخت آن 21 سال طول كشيده و در سفر با تور هند حتما بايد از آن ديدن كنيد. هارمانديرصاحب (Harmandir Sahib) نيز معبدي است كه با نام معبد طلايي شناخته مي‎شود. در قرن 19، ماهاراجه سينگ اين معبد را با طلا پوشانده است. اگر هم به حيوانات علاقه داريد، مي‎توانيد به پارك ملي كان‌ها (Kanha) سري بزنيد و گونه‌هاي جذاب حيوانات را از نزديك ببينيد. به طور كلي برخي از مهمترين مكان‌هاي ديدني در هند عبارتند از:
• تاج محل
• قلعه سرخ دهلي (لال قلعه دهلي)
• قطب منار
• غارهاي الفنتا
• كليساي بوم ژيزوس گوا
• قلعه سرخ (قلعه آگرا)
• كاخ جهانگير
• قلعه امبر
• معبد كايلاسا
• معبد ويجايا ويتالا
• پارك ملي سانداربنس
• و ...

 

چه موقعي از سال بهترين زمان سفر به هند است؟


سفر با تور هند در فصول پائيز و زمستان بهتر است زيرا در اين زمان كشور هندوستان آب و هواي معتدل و مطلوبي دارد. از آنجايي كه در اين زمان مسافران بسياري عازم هند مي‎شوند، نرخ تور هند در پاييز و زمستان به بيشترين حد خود مي‎رسد. اگر مي‎خواهيد با هزينه كمي به هند سفر كنيد و گرماي هوا برايتان مهم نيست، مي‎توانيد در بهار و تابستان با تور هند همراه شويد.

تور زميني هند يا تور هوايي؛ كدام را انتخاب كنيم؟
شما به دو شكل زميني و هوايي مي‎توانيد به هند سفر كنيد. سفر با تور زميني هند به اين صورت است كه بايد به مرز استان سيستان ‌و بلوچستان رفته و از آن جا به سوي پاكستان رهسپار شويد. بعد از اينكه به پاكستان رسيديد، مي‎توانيد از طريق اتوبوس و يا قطار به هند برويد. بنابراين بايد دو عدد ويزا بگيريد كه يكي ويزاي پاكستان و ديگري ويزاي هند است. نكته ديگري كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه سفر به هند از طريق زميني با استفاده از جاده قديمي هيپي امكان پذير است و شما بايد در مسير خود از افغانستان و شهرهايي از پاكستان عبور كنيد تا به مرزهاي هند برسيد. به همين خاطر ممكن است با توقف‌هايي كه در مسير داريد حدود 3 روز در راه باشيد.
راحت‌ترين و مطمئن‌ترين نوع سفر به هند، از مسير هوايي است. در تور هوايي هند، شما با اطمينان و بدون كوچكترين خطري به هند مي‎رسيد و مهمتر اينكه تنها 4 ساعت در راه هستيد و خيلي زود به شهر مورد نظرتان مي‎رسيد. شما با رزرو پرواز تهران - دهلي، مي‎توانيد با اغلب ايرلاين‎‌هاي معتبر به مقصد هندوستان سفر كنيد. مهم‌ترين شركت‎هاي هواپيمايي كه پروازهايي به مقصد هند را ارائه مي‎دهند، عبارتند از: هواپيمايي ماهان، هواپيمايي كويت ايرويز، هواپيمايي عمان اير، هواپيمايي امارات، هواپيمايي قطر ايرويز، هواپيمايي ايران اير، هواپيمايي تركيش ايرلاينز، هواپيمايي اير عربيا و ... .

 

فستيوال‌ها و رويدادهاي معروف هند كدامند؟


در هند فستيوال‌ها و مراسمات هيجان‌انگيزي هر ساله برگزار مي‌شود. مسافران تور هند از سراسر جهان براي بازديد از اين رويدادها و فستيوال‌ها سفر مي‌كنند. در زير برخي از معروف‌ترين آن‌ها را معرفي كرده‌ايم:
• جشنواره هولي
• جشنواره ديوالي
• جشن هندي اونام
• جشن گانش چاتوري
• جشن كريشنا و گويندا در هند



قيمت تور هند چگونه تعيين مي‎شود؟


شايد نگران قيمت تور هند هستيد و با خود مي‎گوييد آيا مي‎توانم به اين كشور سفر كنم؟ در پاسخ بايد بگوييم عوامل بسياري قيمت تمام شده تور هند را تشكيل مي‎دهند. به عنوان مثال آژانس گردشگري آهو بال تور لحظه آخري هند را ارائه مي‎دهد و متقاضياني كه بودجه كمي براي سفر دارند، مي‎توانند از اين تورهاي ارزان قيمت، در تمامي ايام سال استفاده كنند. از طرفي نرخ تور هند به فصلي كه براي سفر انتخاب مي‎كنيد نيز بستگي دارد.
از طرفي تورهاي تركيبي هند همچون: تور هند (دهلي + آگرا + جيپور) و تور هند (دهلي + آگرا + گوا)، هزينه بيشتري دارند. معمولا در فصل‌هاي «هاي سيزن» و پرگردشگر، قيمت تور هند افزايش مي‎يابد و به بيشترين حد خود مي‎رسد. اما اگر با گرماي هوا كنار بياييد، مي‎توانيد تور هند تابستان را رزرو كنيد و پكيج انتخابي‌تان را با هزينه كمتر در آن بازه زماني انتخاب نماييد. قيمت تور هند بر مبناي قيمت بليط هواپيما براي پروازهاي داخلي و يا خارجي، قيمت هتل رزرو شده، تعداد روزهاي اقامت و امكانات تور متغير است.

 

تور ارزان و لحظه آخري هند


بسياري از افراد به دنبال تور هند ارزان و لحظه آخري هستند. در برخي از ماه‌هاي سال، سفر به هند ارزان مي‎شود زيرا تعداد گردشگران ايراني و خارجي با كاهش چشمگيري رو‌به‌رو مي‎شود. در اين شرايط آژانس‌هاي مسافرتي تور هند لحظه آخري يا همان تور دقيقه نودي هندوستان را با قيمت‌هاي باورنكردني ارائه مي‌دهند. گاهي اين تورها تا 50 درصد ارزان‌تر به فروش مي‎رسند و گردشگران مي‎توانند از اين فرصت‌هاي ويژه استفاده كنند.
آفر تور هند نيز با تخفيف‌هاي بسيار برگزار مي‎شود. در اين تورها شما با پرواز اقتصادي يا هتل ارزان قيمت سفر نمي‌كنيد، بلكه بنا به دلايلي اعم از بسته نشدن تور و رزرو قبلي هتل يا صندلي‌هاي پرواز، مي‌توانيد با تخفيف بسيار زياد، اين تورها را از آژانس‌هاي گردشگري خريداري كنيد.

 

اطلاعات مهم در سفر با تور هند


هندوستان، هفتمين كشور پهناور جهان شناخته مي‏شود. جمعيت هند حدود يك ميليارد و 300 ميليون نفر است. از اين رو دومين كشور پر جمعيت دنيا پس از چين محسوب مي‌شود. از طرفي بخاطر جمعيت زياد خود، ميزبان فرهنگ‌هاي متعددي است. به همين دليل مذاهب و اديان متعددي در هند وجود دارد. هندوستان به خاطر برگزاري جشن‎ها و رويدادهاي گوناگون نيز معروف است.
هندوستان يكي از قديمي‌ترين تمدن‌هاي جهان را دارد و تاريخ پر فراز و نشيبي را در طول هزاران سال تجربه كرده است. از اين رو آثار تاريخي و فرهنگي بسياري در اين كشور وجود دارد. همچنين هندوستان بسيار سرسبز است و مناظر طبيعي منحصر به فردي همچون رشته كوه‌هاي هيماليا را دارد. بنابراين در تور هند شما مي‎توانيد لحظاتي سرشار از شادي و تفريح داشته باشيد.
براي ورود به هند بايد ويزاي توريستي دريافت كنيد. واحد پول رايج در هند روپيه است و مردم مهربان و مهمان‌نواز آن با زبان رسمي هندي و انگليسي صحبت مي‎كنند. جالب است بدانيد كه دين رسمي در هند وجود ندارد. اختلاف زماني ايران و هند يك 1 ساعت است (ساعت به وقت هند يك ساعت جلوتر است). پيش شماره تلفن در هند +91 است و برخي از شماره‌هاي اضطراري در اين كشور عبارتند از:
• اورژانس: 102
• پليس: 100
• آتش‌نشاني: 101

 

منبع : تور هند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.