تور ارمنستان

آژنس مسافرتي آهوبال

تور ارمنستان

۱۷ بازديد

 

تور ارمنستان


براي سفر به كشوري خوش آب و هوا با تاريخ‌، فرهنگ و آداب و رسومي خاص و جذاب، ارمنستان يكي از بهترين انتخاب‌هاست. مسافران تور ارمنستان مي‎توانند به دو شكل زميني و هوايي به اين كشور سفر كنند. تور مسافرتي ارمنستان در تمام طول سال برگزار مي‌شود و شما مي‎توانيد به شهرهاي مهم اين كشور از جمله ايروان، اشتاراك و اجميازين برويد و از گردش و تفريح در يكي از پرطرفدارترين تورهاي آسيايي لذت ببريد.
تور ارمنستان در بين تورهاي خارجي، قيمت بسيار مقرون به صرفه‌‌اي دارد و شما مي‎توانيد به آساني توسط پروازهايي كه با ايرلاين‌هاي ايراني و خارجي انجام مي‎شود، ظرف مدت 1 ساعت و 30 دقيقه از تهران به ايروان (پايتخت ارمنستان) برسيد. خوشبختانه ايرانيان براي سفر به ارمنستان نيازي به اخذ ويزا ندارند و با ارائه پاسپورت معتبر، امكان رزرو تور ارمنستان را دارند. همين مسئله باعث شده تا تورهاي لحظه آخري ارمنستان نيز مرتبا برگزار شوند و علاقه‌مندان به سفر بتوانند از اين فرصت عالي براي بازديد از ارمنستان در قالب يك تور ارزان قيمت و دقيقه نودي استفاده كنند.
از آنجايي كه ارمنستان به لحاظ جغرافيايي با ايران همسايه است، تور ارمنستان جزو تورهاي ارزان خارجي به شمار مي‌رود. تور لحظه آخري ارمنستان نيز يكي از تورهاي محبوب و پرطرفدار است كه دائما توسط ايرانيان رزرو مي‎شود. با انتخاب تور ارمنستان زميني به جاي تور هوايي ارمنستان، مي‎توانيد در هزينه‌ سفر خود به ميزان چشمگيري صرفه‌جويي كنيد. مجموعه مسافرتي .... تور ارمنستان را كه يكي از محبوب‎ترين تورهاي آسيايي است، در تمامي روزهاي هفته ارائه مي‌دهد. بنابراين براي اطلاع از قيمت تور ارمنستان، آفرهاي موجود، رزرو تور و يافتن پاسخ سوالاتتان، مي‎توانيد با آژانس گردشگري آهو بال تماس بگيريد.

 

معروف‌ترين شهرهاي توريستي ارمنستان كدامند؟


ارمنستان زيبايي‌ها و جذابيت بسياري را در خود جاي داده است. در سفر با تور تركيبي ارمنستان مي‎توانيد از شهرهاي مهم اين كشور به يكباره ديدن كنيد و از گردشگري در اين سرزمين توريستي كه غني از فرهنگ و تاريخي چند هزار ساله است، لذت ببريد. مردم مهربان و مهمان نواز ارمنستان، آب ‌و هواي فوق العاده، مراكز خريد، جاذبه‌هاي گردشگري متنوع و اقامت در هتل‌هاي لوكس ارمنستان، اين كشور را به يكي از بهترين انتخاب‌ها براي سفر تبديل كرده‌اند.
گردشگران و توريست‌هاي خارجي عمدتا با هدف بازديد از شهرهاي معروفي همچون ايروان، جرموك، سوان، اجميازين و اشتاراك، به ارمنستان سفر مي‎كنند و اين شهرها به عنوان مقاصد گردشگري ارمنستان هستند.
شهر ايروان كه پايتخت ارمنستان و يكي از زيباترين شهرهاي آن است، داراي جاذبه‎هايي همچون كوه آرارات و رود هرازدان است. علاوه بر اين‌ها مناطق شگفت‌‌انگيز و ديدني ديگري نيز دارد كه توجه مسافران تور ايروان را به خود جلب مي‎كند.
اشتاراك نيز شهري روياييست كه داراي دو جاذبه گردشگري مهم از جمله كليساها و پلي تاريخي است كه بر روي دره كاساخ قرار دارد.
اجميازين نيز محل نشست اسقف اعظم و به عنوان مركز روحانيت اين كشور شناخته مي‌شود. اين شهر نيز داراي ديدني‌هاي منحصر به فرد و مناطق گردشگري بسياري است.



آيا ايرانيان براي سفر با تور ارمنستان نياز به ويزا دارند؟

در گذشته براي سفر به ارمنستان، نياز به ارائه ويزاي توريستي بود. اما از سال 1395 به بعد، توافق‌‌نامه‌اي بين دو كشور ايران و ارمنستان بسته شد كه بر اساس آن، براي بهبود روابط و توسعه صنعت گردشگري، شهروندان هر دو كشور مي‌توانند بدون اخذ ويزاي توريستي با يكديگر رفت و آمد كنند. البته حداكثر 90 روز اجازه اقامت در اين كشور وجود دارد.

 

تور هوايي ارمنستان يا زميني، كدام را انتخاب كنيم؟


در تور هوايي ارمنستان شما مي‌توانيد با بهترين ايرلاين‌هاي موجود، پرواز ارمنستان خود را رزرو كنيد. هواپيمايي ماهان، هواپيمايي آسمان و هواپيمايي آرمنيا ايرويز در طول هفته به مقصد ارمنستان پروازهايي را انجام مي‌دهند. پرواز ارمنستان از فرودگاه بين‌‌المللي امام خميني تهران به صورت روزانه با هواپيمايي‌هاي مختلف به مقصد فرودگاه ايروان در دسترس است. بدون شك استفاده از تور هوايي ارمنستان، راحت‌ترين و سريع‌ترين راه براي سفر به اين كشور است. البته هميشه تورهاي هوايي نسبت به تورهاي زميني هزينه بيشتري دارند ولي در عوض بدون خستگي و خيلي زود شما را به مقصد مورد نظرتان مي‎رسانند.
در تور زميني ارمنستان مي‎توانيد با اتوبوس، قطار و يا خودرو شخصي خود، راهي سفر شويد. براي تور زميني ارمنستان با اتوبوس مي‎توانيد اتوبوس‌هاي ايروان را كه از تبريز و يا تهران (ترمينال آزادي و ترمينال بيهقي) حركت مي‎كنند، سوار شويد. با اتوبوس تقريبا ۲۴ ساعت بعد به ترمينال ايروان مي‌رسيد. از طريق آژانس مسافرتي .... مي‎توانيد به راحتي تور ارمنستان هوايي يا زميني مورد نظرتان را خريداري كنيد و راهنمايي‌هاي لازم را از كارشناسان دريافت نماييد.
تور زميني ارمنستان با خودرو شخصي نيز مي‌تواند هيجان‌انگيز باشد. در اين حالت، شما بايد گواهينامه‌ و پلاك بين‌المللي داشته باشيد و با ماشين خود به سمت مرز نوردوز حركت كنيد. بعد از اينكه در اين مرز، ويزاي مرزي ارمنستان را دريافت كرده و اقدامات قانوني مورد نياز را انجام داديد، اجازه ورود به ايروان را بدست مي‎آوريد. روش ديگر اين است كه با ماشين شخصي خود به منطقه جلفاي تبريز رفته و سپس ماشين‌تان را در پاركينگ بگذاريد. از آن‌جا با تاكسي يا اتوبوس مي‎توانيد خود را به مرز نوردوز برسانيد. بعد از آن بايد از مرز و رود ارس عبور كنيد تا در طرف ديگر مرز با تاكسي‌هاي مخصوصي كه وجود دارند، به ايروان برويد.
چه با تور هوايي به ارمنستان سفر كنيد و چه با تور زميني، بايد بدانيد كه هر كدام داراي مزاياي و معايبي هستند. به عنوان مثال شما در تور زميني مي‎توانيد از زيبايي‌هاي مسير لذت بيشتري ببريد و نرخ تور زميني ارمنستان حدود 30 درصد ارزان‌تر است. اما در تور هوايي ارمنستان پول بيشتري مي‌پردازيد ولي بدون خستگي و تنها در طول يك ساعت و نيم به مقصد مي‎رسيد. در صورتي كه براي تور زميني، به مدت 24 ساعت در راه خواهيد بود.

 

چه ايرلاين‌هايي پروازهاي ارمنستان را انجام مي‌دهند؟


پروازهاي متعددي براي تهران به ايروان وجود دارد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به پرواز تهران ايروان ماهان، پرواز تهران ايروان آرمنيا، پرواز تهران ايروان تابان، پرواز تهران ايروان آسمان، پرواز تهران ايروان كاسپين و... اشاره كرد. لازم به ذكر است كه در حال حاضر تنها شركت هواپيمايي كه پروازهاي مستقيمي را بين تهران و ايروان انجام مي‌دهد، هواپيمايي آرمنيا ايرويز است.

 

قيمت تور ارمنستان چقدر است؟


با توجه به امكانات و خدمات مختلفي كه در تور ارمنستان به شما ارائه مي‌شود، بايد هزينه متغيري را بابت سفر به اين كشور بپردازيد. به عنوان مثال تور ارزان امنستان و يا تور لحظه آخري ارمنستان، هزينه كمتري دارند. زيرا شما به شكل دقيقه نودي و براي بسته شدن تور و به حد نصاب رسيدن مسافران، تور را خريداري مي‌كنيد. اما در مقابل، استفاده از تورهاي لاكچري با هتل‌هاي 5 ستاره، پرواز عالي، ترانسفر فرودگاهي، ليدر فارسي زبان، تعداد روزهاي بالاي اقامت و همچنين سفر در فصل بهار يا پاييز، هزينه بيشتري خواهد داشت.
برخي از تورها امكانات رفاهي بيشتري را در اختيار مسافران مي‎گذارند و مثلا وعده‌هاي غذايي (صبحانه، نهار، شام و...) را نيز ارائه مي‎دهند يا اينكه نوع وسيله نقليه خوبي را براي سفر انتخاب مي‎كنند. به عنوان مثال به جاي اتوبوس يا قطار عادي، از نوع ويژه استفاده مي‎كنند و يا به جاي پرواز اكونومي، پرواز فرست ‌كلاس را در نظر مي‎گيرند. به طبع استفاده از خدمات بهتر برابر با پرداخت هزينه بيشتر خواهد بود.

 

تور ارمنستان ارزان و لحظه آخري


يكي از راه‌هاي خريد تور ارزان قيمت ارمنستان، اين است كه در مواقعي كه گردشگران كم هستند، سفر كنيد. در زمستان ميزان گردشگران تور ارمنستان به دليل سرماي هوا كاهش مي‌يابد و شما مي‎توانيد در اين فصل از آفر تور ارمنستان و يا تورهاي لحظه آخري استفاده كنيد. همچنين پكيج‌هاي متنوعي با درجه‌هاي كيفي مختلف در اختيارتان قرار مي‎گيرد كه مي‎توانيد با توجه به بودجه خود، آن‌ها را انتخاب كنيد.
به عنوان مثال در آژانس گردشگري ..... شما مي‎توانيد تورهاي ويژه و يا تورهاي ارزان قيمت ارمنستان را رزرو كنيد. اگر تور نوروزي ارمنستان را انتخاب كنيد و يا تصميم داشته باشيد از تور تابستان ارمنستان استفاده كنيد، بايد هزينه بيشتري بدهيد. همچنين ممكن است بتوانيد با انتخاب يك هاستل يا اقامتگاه ارزان قيمت به جاي يك هتل گران‌قيمت و يا انتخاب بليط‌هاي چارتر، با قيمت پايين‌تري سفر به ارمنستان را تجربه كنيد.
توجه داشته باشيد كه آفرهاي تور ارمنستان عمدتا در روزهاي اول هفته، اواخر فروردين و با اتمام تعطيلات نوروز، اوايل مهرماه با شروع مدارس و ماه‌هاي بهمن و اسفند بخاطر سرماي هوا برگزار مي‎شوند.

 

جاذبه‌هاي گردشگري در سفر با تور ارمنستان


در تور ارمنستان ده‌ها مكان گردشگري جذاب و هيجان انگيز در انتظار شماست. اين كشور با قدمت تاريخي خود هر ساله ميزبان گردشگران بسياري از ايران و جهان است. كليساهاي تاريخي، بازارهاي محلي همچون «ورنيساج»، تفريحات مهيج‌ در پارك آبي «واتر ورلد» لحظات هيجان‌انگيزي را براي شما ايجاد مي‎كنند. شما با گشت و گذار در بازارهاي اين كشور مي‌توانيد براي خريد سوغات، ميوه‌هاي خشك، شيريني‌هاي محلي و صنايع دستي اقدام كنيد.
همچنين مي‎توانيد سري به باغ گياه شناسي ايروان بزنيد و از ديدن گياهان كمياب و زيباي آن لذت ببريد. كليساي «سنت گريگورروشنگر» نيز يكي از بزرگترين كليساهاي دنياست كه به عنوان يك جاذبه گردشگري پرطرفدار در منطقه ايروان شناخته مي‌شود. از طرفي مشهورترين صومعه‌ها در ارمنستان وجود دارند كه واقعا ديدني هستند. از جمله آن‌ها مي‎توان به صومعه «ساناهين» در شهر لوري، صومعه «گغارد» در شهر آرارات و صومعه «تاتو» در شهر سيونيك اشاره كرد.
يكي از نمادهاي فرهنگي و زيباي كشور ارمنستان، مجسمه مام ايروان (مجسمه مادر) است. اين مجسمه نماد پيروزي و شادي به شما مي‎رود و در سفر با تور ارمنستان مي‌‎توانيد نمونه‎هايي از مجسمه‌هاي كوچك آن را كه به صورت دكوري هستند، خريداري كنيد. پارك عشاق ايروان نيز يكي از مكان‎هاي ديدني است كه نبايد بازديد از آن را از دست بدهيد.
براي تفريح مي‎توانيد به استان سيونيك برويد و سوار بر تله كابين اين شهر كه با نام «با‌هاي تاتو» شناخته مي‎شود از روستاي هاليدزور به صومعه تاتو برسيد.

 

چه موقع از سال بهترين زمان براي سفر به ارمنستان است؟


سفر با تور ارمنستان در هر فصلي جذاب و مهيج است. البته شما مي‎توانيد در برخي از فصول سال هزينه كمتري را بپردازيد و يا از آفر تور ايروان برخوردار شويد. به عنوان مثال براي گردش و بازديد از جاذبه‌هاي توريستي ارمنستان، عمدتا فصل‌هاي بهار و پاييز مناسب هستند. اما اگر به اسكي روي برف يا ورزش‌هاي زمستاني علاقه داريد، قطعاً بايد زمستان را براي سفر با تور ارمنستان انتخاب كنيد.

 

اطلاعات مهم درباره تور ارمنستان


جمهوري ارمنستان كشوري است كه در غرب آسيا واقع شده و همسايگان آن، ايران، تركيه، گرجستان و آذربايجان هستند. زبان رسمي مردم ارمنستان «ارمني» است ولي شما مي‎توانيد به راحتي با زبان انگليسي نيز ارتباط برقرار كنيد. واحد پول رايج در اين كشور درام (AMD)است اكثريت مردم آن، پيرو دين «مسيحيت» هستند. اختلاف ساعت بين تهران و ايروان حدود نيم ساعت است كه در واقع ساعت ارمنستان نيم ساعت از ايران جلوتر است.
فرودگاه بين‎المللي زوارتنوتس يكي از معروف‌ترين فرودگاه‎هاي اين كشور است. شما بعد از فرود آمدن در اين فرودگاه، مي‎توانيد به اقامت در هتل‌هاي لوكس و پنج ستاره ايروان كه عمدتا در اطراف ساختمان كاسكاد، ميدان‌هاي جمهوري و آزادي هستند بپردازيد. خوب است بدانيد كه سوغاتي‌هاي ارمنستان، شامل ظروف سنگي، جواهرات دست ساز، قاليچه، گليم، ميوه خشك شده و صنايع دستي محلي هستند.

 

منبع : تور ارمنستان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.